Samsung, cep satışlarının pek de iyi gitmediğini yaklaşık 1 ay önce açıklamıştı. Yeni ortaya çıkan veriler, firmanın ne demek istediğini netliğe kavuşturdu.
IDC'nin tahminine göre Samsung'un satışları, ikinci çeyrekte yıldan-yıla nadir görülen bir düşüş yaşadı. Verilere göre firmanın yüzde 32.3'lük pazar payı, yüzde 25.2'e geriledi. Bu oran, Samsung'u tepede tutmaya rahatlıkla yetse de, sürekli büyüyen bir firma için şok yaratmış durumda.
Analistlere göre düşüşün arkasında Çinli markaların Samsung'un alt seviye cihaz işini etkilemesi yatıyor. Sevkiyatını ikiye katlamayı başaran Huawei, akıllı telefonlardaki pazar payını yüzde 6.9'a yükseltmiş bulunuyor. Bunda Ascend P7 gibi telefonlarda yapılan indirimlerin etkisi büyük. Lenovo ise pazar payını yüzde 5.4'e yükseltmiş durumda.
Apple (yüzde 11.9) ve LG (yüzde 4.9) pazar payı kaybetse de, IDC firmaların sevkiyatlarının arttığına dikkat çekiyor. Bunun yanında iki firmanın da sıçrama yapması beklenmiyordu. Zira LG G3 henüz piyasaya sürüldü ve Apple'ın satışlarını patlatması beklenen yeni iPhone (veya iPhone'lar), Eylül'de gelecek.
Galaxy S5 ile satış grafiğinin tavan yapmasını bekleyen Samsung'un işi ise zor olabilir. Firmanın şu anki umutları, tanıtmaya hazırlandığı yeni Galaxy Note ve uygun fiyatlı Galaxy'ler. Ancak bu telefonların şimdiye kadar Galaxy S serilerini geçmediği biliniyor.