Counterpoint, son raporunda Çin akıllı telefon pazarının yükseliş eğiliminde olduğunu ve 2024’ün ilk çeyreğinde yıllık bazda %1,5 büyüme kaydettiğini açıkladı. Analiz firması, Çin pazarında üst üste ikinci çeyrekte de yıllık bazda pozitif büyüme kaydedildiğine dikkat çekiyor.
Ancak Apple bu başarıdan kendi payını alabilmiş değil. Apple’ın pazar payı, 2023 yılının ilk çeyreğindeki %19,7 oranından 2024 yılının ilk çeyreğinde %15,7’ye geriledi.
Vivo %17,4'lük pazar payıyla lider konumdayken, Huawei, ilk çeyrekte yıllık bazda %69,7’lik muazzam bir büyüme kaydetti. Counterpoint’in kıdemli araştırma analisti Ivan Lam, Apple’ın zayıf performansını, premium segmentteki iPhone üreticisini doğrudan etkileyen Huawei’nin geri dönüşüne bağladı. Huawei, Mate 60 serisinin piyasaya sürülmesinin ardından 600 doların üzerindeki premium segmentte büyük bir pay kazanmayı başardı. Çin pazarındaki ilk altı şirketin pazar payı açısından yalnızca %3 puanlık bir farkla ayrıldığını belirtmekte de fayda var.
Counterpoint daha önce Apple iPhone’un 2023’te küresel akıllı telefon gelirinin %50’sine sahip olduğunu bildirmişti. Analiz firması, Apple’ın başarısını devam eden “premiumlaşma" trendlerinden ve ekosisteminin bağlayıcılığından kaynaklandığını söylüyor.
Ayrıca analiz şirketi, Çinli OEM'lerin uygun maliyetli teklifleriyle “göçmen işçilerin tatil için evlerine döndüklerinde daha uygun fiyatlı, bütçeye uygun akıllı telefonlar satın almaları nedeniyle düşük kaliteli segmentteki satışlardaki artıştan yararlanabildiklerini” söyledi.