Çin ilk kez Apple'ın iPhone satışlarında en büyük pazar olan ABD'yi geride bıraktı. TechInsights araştırmasına göre, Çinliler son çeyrekte Amerikalılardan daha fazla iPhone satın aldı.
2021'in üçüncü çeyreğinden bu yana, iPhone satışları ABD ve Çin arasında yakın seyrediyor, ancak 2023'ün ikinci çeyreğinde ABD'de satışlar düşerken Çin'de sabit kaldı. Bununla birlikte, Japonya en önemli üçüncü iPhone pazarı olmaya devam ederken, onu İngiltere izliyor ve Hindistan da hemen arkasından geliyor. Hindistan, bir önceki yıla göre %50'nin üzerinde bir çeyreklik artışla ilk kez en büyük beşinci iPhone pazarı olarak karşımıza çıkıyor.
Toplam hacim açısından, iPhone serisi modellerin küresel satışları bu çeyrekte 43.1 milyon adet olarak gerçekleşerek, bir önceki yılın aynı dönemine göre %9.3'lük bir düşüş gösterdi ve küresel pazar payının %16.0'ını oluşturarak bir önceki yıla göre en büyük düşüşü kaydetti. Araştırma, Apple'ın Samsung modellerinden 2,75 kat daha fazla iPhone satarak uluslararası satış liderliğini koruduğunu söylüyor.
TechInsights, 3. ve 4. çeyrekler için iPhone modellerinin ortalama satış fiyatının iPhone 15 Pro'nun ultra ince çerçeveleri ve titanyum kaplaması nedeniyle artmasını ve bu iPhone'un önceki nesillere göre daha pahalı olmasını bekliyor.