Google, tarayıcıların önemli bir parçası olan Cookie sistemini kaldırarak yerine, kullanıcıların kişisel bilgilerini daha iyi koruyan AdID sistemini yerleştirmeye çalışıyor.
Yeni AdID sistemi, Chrome gibi tarayıcıların içinden kullanıcıya kontrol imkanı verecek. Kullanıcı, online reklam verenlere hangi verilerin gönderilip gönderilmeyeceğini kendi kontrol edebilecek ve kısıtlayabilecek. Ayrıca kullanıcılar, web sörf gizliliğini korumak için farklı AdID'ler de alabilecekler.
AdID sisteminin, online reklam verenler için de, daha isabetli reklamlar yayınlamaları için yeteneklere sahip olacağı söyleniyor.
Google henüz yeni AdID sistemi hakkında bir açıklama yapmadı ancak hem hükumetler, hem sivil toplum örgütleri hem de ticari kuruluşlar AdID sisteminin gelişimi için katkıda bulunacak. Ancak bazı ticaret örgütleri bu kadar detaylı bir sistemin tek bir şirketin elinde olmasının onun tekelleşmesi anlamına gelebileceğini, reklam piyasasında çok fazla kontrol sağlayacağını söyleyerek Google'ın Cookie sistemini değiştirmesine karşı çıkıyorlar.