Mozilla ve Google, Firefox'daki arama çubuğunda Google'ın kullanılmasıyla ilgili anlaşmalarını 20 Aralık'ta 3 sene daha uzatmıştı. Buna göre Google, buradan yapılan reklam gelirlerinden elde edilen gelirlerin bir bölümünü Mozilla'ya ödeyecek.
Mozilla ve Google, anlaşmanın finansal detaylarını şu an açıklamasa da AllThingsDigital'e göre anlaşma, her sene 300 milyon dolar olmak üzere, Mozilla'ya toplamda 900 milyon dolar ödenmesini öngörüyor. Bu rakamlar eğer doğruysa Mozilla, 2010'da Google'dan elde ettiği gelirden 3 kat fazlasını kazanacak demek.
Anlaşmayı daha ilginç kılan ise, Chrome'un pazar payı kazandığı ve Firefox'un pay kaybettiği bir dönemde Google'ın neden anlaşmaya bu denli önem verdiği.
Peki Google bu kadar çok parayı neden ödüyor?
Risk sermayedarı ve TechCrunch yazarı MG Siegler'da bu duruma biraz şaşırmış. Ancak Siegler'a göre Google, bu parayı rakibine keyfi yere ödemiyor, zira bu ortakları için sorumsuz bir davranış olurdu.
Chrome meydana getirilmeden önce Firefox üzerinde çalışmak üzere kiralanan Peter Kasting ise Google'ın açık kaynak kodlu partneri Mozilla'ya fon sağlamasının nedeninin, Web'in ve IE, Firefox, Safari gibi tarayıcıların gelişimini sağlamak olduğunu söylüyor.
"Mozilla da Google gibi Web'i daha iyi bir hale getirmeye kararlı ve kaynaklarını daha iyi bir açık kaynaklı Web tarayıcısı meydana getirmek için harcıyorlar." Kasting'e göre Chrome herkesin tercihi olmayacaktır ve farklı tasarımlara sahip olan Firefox, farklı kullanıcılara hizmet edecektir.
Mozilla'nın ürün direktörü Aza Dotzler da Google'ın Firefox'a "bağış" yapmadığını, bunun reklam gelirleri için olduğunu Opera veya Apple'a sağlanandan fazla olmadığını vurguladı.