Gartner'ın belirttiği üzere geçtiğimiz yıl 5.7 milyon adedin üzerinde Chromebook satıldı. Bu sayının yüzde 27 artarak, 2015'te 7.3 milyona ulaşması bekleniyor. Bu Google için iyi bir haber sayılabilir ancak ilerisi için çok da iyi haberler söz konusu olmayabilir.
2014 yılında en fazla Chromebook satılan bölge, büyük bir oran ile Kuzey Amerika idi. Kuzey Amerika'da 4.82 milyon adet Chromebook satışı gerçekleşti ve bu da Dünya genelindeki satışların yüzde 84'ünü oluşturmakta.
Ancak bölgesel satışlar listesinde en ilginç durum, Chromebook satışlarının hangi alanlar için gerçekleştirildiği konusunda ortaya çıkıyor. Gartner'in sayılarına bakılırsa, 2014 yılında gerçekleştirilen satışların büyük bir kısmı eğitim alanında yapılmış. EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesindeki satışların yüzde 72.3'ü eğitim alanında gerçekleştirilmiş ancak sadece yüzde 0.9'u kurumsal firmalara yapılmış. Bunun da anlamı, bütün Avrupa, Orta Doğu ve Afrika'da toplam 5.600 Chromebook'un kurumsal firmalar tarafından satın alınmış olduğu.
Gartner'in gözlemlediğine göre kurumsal alanda Chromebook satışları "küçük ve orta boyutlu işletmelerin ilgisini çekmelerine rağmen" çok az. Bu yüzden Google, çabalarını giderek artan bir şekilde Chromebook'un işletmelere yönelik kısmına doğru çevirmiş durumda. Ancak bu arada Microsoft, Windows'lu giriş seviyesi notebook'ları oldukça ucuza satmaya başladı ve bu düşük maliyetli ürünler ile beraber bedava Office 365 üyelikleri sunuyor. Yani 2015'in geri kalanında Chromebook'ları zorlu bir rekabet bekliyor. Gartner'in tahminlerine göre 2016 yılında Chromebook'ların büyümesi yavaşlayacak. Bu yıl yüzde 27 oranında bir büyüme beklenirken, 2016'da bu oranın sadece yüzde 9 olması bekleniyor.