Microsoft'un emektar web tarayıcısı Internet Explorer oldukça uzun bir süre "dünyanın en popüler web tarayıcısı" olma unvanını korumayı başardı. Fakat, sahneye çıkarak Internet Explorer'ın da pazar payını kaybetmesine neden olan Edge'in ardından, Google'ın tarayıcısı Chrome bu kritik dönemi oldukça iyi değerlendirmiş gibi görünüyor.
Mart ayındaki verilere baktığımızda, Internet Explorer'da yüzde 44.79'tan 43.40'a doğru bir düşüş görülürken, Chrome'un pazar payınınn yüzde 36.56'dan yüzde 39.09'a çıktığı görülüyor. Geçtiğimiz ayın verilerine göre Firefox, Safari ve Opera'nın da pazar paylarında belirgin düşüşler söz konusu.
Bu üçlüden en ağır düşüşü yaşayan ise yüzde 11.68'den yüzde 10.54'e gerileyen Firefox. Geçtiğimiz ayın tek kazananı Chrome değil. Microsoft'un yeni Edge tarayıcısında da bir artış mevcut. Fakat bu oranın yüzde 3.93'ten yüzde 4.30'a çıkan 0.37'lik bir artış olduğunu düşünürsek Microsoft'un Explorer'la kaybettiği yüzde 1.39'luk oranı yine telafi edemediğini söyleyebiliriz.