ChatGPT'nin web sitesi trafiğinde ilk kez düşüş yaşandı; peki bu ne anlama geliyor olabilir?

ChatGPT'nin web sitesi trafiği Mayıs ayında plato çizmeye başladıktan sonra Mayıs'tan Haziran'a kadar önemli oranda düştü. Peki ama bu düşüş, ChatGPY'ye gösterilen ilginin düşmeye başladığı anlamına mı geliyor?

ChatGPT fırtınasında işler tersine dönmeye başladı

OpenAI'nin web sitesi trafiği, şirketin Kasım ayında sohbet robotu ChatGPT'yi piyasaya sürmesinden bu yana ilk kez düştü. Web analiz firması SimilarWeb, bu hafta OpenAI'nin ChatGPT web sayfasına yönelik hem masaüstü hem de mobil trafiği içeren dünya çapındaki trafiğin haziran ayında yüzde 9,7 oranında azaldığını bildirdi. Sadece ABD'de trafik düşüşünün yüzde 10,3 olduğu tahmin ediliyor.

Aynı zamanda ChatGPT web sitesinin dünya çapındaki tekil ziyaretçi sayısı da yüzde 5,7 düştü. SimilarWeb ayrıca, insanların web sayfasında geçirdikleri sürenin de yüzde 8,5 oranında düştüğünü söylüyor.

Mayıs ayında artış durmuştu

Bununla birlikte, SimilarWeb'in Mayıs ayında ChatGPT web sayfasına gelen trafiğin plato çizmeye başladığını söylemesi, Haziran ayındaki düşüşün büyük olasılıkla sadece bir tesadüf olmadığını gösteriyor. Bank of America da düşüşün sadece web sitesi ziyaretlerinden kaynaklanmadığını tespit etti. Bank of America analistlerinin Sensor Tower'dan aldıkları verilere göre, hem ChatGPT hem de Microsoft Bing uygulamalarının indirilme sayısı Mayıs'tan Haziran'a %38 azaldı.

ChatGPT'nin istikrarsız web sitesi trafiği, sohbet robotunun yaygın cazibesinin azalmakta olabileceğinin bir işareti gibi görünüyor. Sohbet robotu son birkaç ay içinde hızlı bir şekilde öne çıkarken, sorunları da yok değildi. California Irvine Üniversitesi ve Texas Arlington Üniversitesi'ndeki araştırmacılar tarafından yakın zamanda yapılan bir çalışmada, ChatGPT'nin GPT3'ü eğitmek için 700.000 litre su gerektiğini tespit etti. Bu da ortalama bir kullanıcının her konuşmada büyük bir şişe suyu yere dökmesi anlamına gelen devasa bir israf demek. Sohbet robotunun eğitilmesine yardımcı olmak için veri etiketleme işlemine katılan ABD merkezli sözleşmeli çalışanlar, saat başına yalnızca 15 dolar kazanıyor.