Geçtiğimiz günlerde App Annie tarafından yapılan bir araştırma ile, çok da şaşırtıcı olmayan bazı uygulama istatistikleri ortaya çıktı.
Bazı tartışmalı market hamlelerine rağmen, Candy Crush Saga,, 2013 yılı içerisinde App Store'da en fazla indirilen oyun oldu. Aynı oyun, elde edilen kar anlamında da listelerin en üstünde yer aldı.
Aynı rapora göre, 2013 yılının Haziran ayında, mobil oyunlara harcanan para ilk defa el konsolları üzerindeki oyunlara harcanan parayı gölgede bıraktı. Nintendo'nun bir kar uyarısı yapmasının sebebi de bu olabilir.
Konu oyunlar değil de uygulamalar olduğunda, listenin tepesinde LINE'ı görüyoruz. LINE, WhatsApp ve BBM gibi bir mesajlaşma uygulaması. Ancak diğer uygulamalar Avrupa ve Amerika'da daha fazla cep telefonunu ele geçirmiş iken, LINE Japonya'da gençlerin sevdiği bir uygulama olarak karşımıza çıkıyor. Hatta bu kullanıcılar, LINE üzerinden para harcamayı da seviyor olmalılar ki bu uygulama oyunlar dışındaki en karlı uygulamalardan biri olarak listede yer alıyor.
Bir başka ilginç grafik ise, en popüler uygulama yayıncısı alanında gözüküyor. Amerikalı ve Avrupalı ve belki Japon firmaların bu alanda ilk 10'u dolduracağını düşünmek normal. Ancak görünene göre liste hiç de öyle değil. Bu alanda ilk üç sırayı (şaşırtıcı olmayan bir şekilde) A.B.D.'den sırası ile Apple, Google ve Facebook alıyor. Dördüncü, beşinci ve yedinci sıralarda ise Çin'den sırasıyla Tencent, Baidu ve Alibaba Group yer alıyor. Altıncı sırada ise Kıbrıs'tan Outfit 7 yer alırken, Microsoft ancak sekizinci sırada karşımıza çıkıyor. Listedeki tek Avrupa temsilcisi ise Belarus'tan Apalon.