Onlarca yıldır mühendisler, benzinle karşılaştırılabilir bir enerji yoğunluğuna sahip, lityum-air (lityum–hava pili) olarak adlandırılan teorik pil teknolojisiyle ilgili büyük heyecan duyuyordu. Çünkü bu, aynı zamanda ulaşılabilecek en yüksek kapasiteli pil anlamına geliyor.
Şimdiyse bu pil gerçeğe dönüştü. Cambridge Üniversitesi kimyagerleri lityum-air pilin çalışan bir prototipini inşa etti ve erken testler son derece etkileyici sonuçlar ortaya koydu. Yeni pil, yüksek enerji yoğunluğunun yanı sıra yüzde 90 daha verimli ve 2.000'den fazla kez şarj edilebiliyor.
Raporun kıdemli yazarlarından Clare Grey, bunun teknoloji için önemli bir ilerleme olduğunu söyleyerek "Biz kimyanın doğasındaki tüm sorunları çözemedik ama aldığımız sonuçlar pratik bir cihaza doğru yol aldığımızı gösteriyor" dedi.
Bilim adamları 'nihai' (ultimate) pil olarak adlandırılan yeni buluşun ticari bir ürün haline getirildiğinde elektrikli otomobillerin tek şarjla yaklaşık 400 mil (640 km) yol yapabileceğini söylüyor. Araştırmacılar ise pilin pratik bir sürümünün en az bir on yıl uzağımızda olduğunu ifade ediyor.