Şubat ayında Microsoft, XNA Oyun Stüdyosu Gelişim Araçları'nın daha yeni sürümlerini çıkarmayacağını açıklamıştı. Ancak bu kararın kendisine ait DirectX grafik API gelişimini durdurmak için bir adım olduğu yönündeki iddiaları da yalanlamıştı. Şirket, bir AMD yöneticisinin açıklamalarının ardından aynı yalanlamayı tekrar yapmak zorunda kaldı.
Almanca yayınlanan "Heise Online" adlı derginin, bu hafta içi AMD firmasının yardımcı başkanı Roy Taylor ile yaptığı röportajda Taylor şu cümleleri sarf etti: "Bilgisayar endüstrisi DirectX'in yıllar boyu sürekli yenilenmesinden büyük kazanç sağladı. Her yeni çıkan DirectX endüstriyi tekrar ve tekrar yeniledi ve yeni grafik kartları daha güçlü işlemciler ve daha yüksek RAMe ihtiyaç duydu. Ancak DirectX 12 diye bir şey olmayacak. Bildiğimiz kadarıyla DirectX 12'nin üretimi için yapılmış bir plan yok. Eğer durum bu şekilde değilse ve biri sözlerimi düzeltmek isterse; muhteşem."
Bu cümlelerin ardından bir Microsoft sözcüsünün cevabı gecikmedi: "DirectX şu anda dünyanın, oyunlar ve grafikler için bir numaralı düşük seviyeli ara yüz programı. Microsoft, tüm platformlar için DirectX'in birleşik grafik temeli olarak kullanımı üzerine, aktif bir yatırım yapmaktadır. DirectX gelişiyor ve gelişmeye devam edecektir. DirectX'in yenilenmesini durdurmak gibi bir niyetimiz kesinlikle yok"
Microsoft'un en son çıkan API sürümü DirectX 11.1 idi ve Windows 8 ile beraber paket olarak piyasaya sürülmüştü.