İkinci el bir araç almak istediğimizde ve aradığımız aracı bulduğumuzda artık, soluğu hemen ekspertiz merkezlerinde alıyoruz. Bu merkezlerde pek çok testin yanı sıra, bir de dyno testi yapılıyor. ve bu test, dinamometreler yardımıyla gerçekleşiyor.
Dinamometreler, tam güç, tork ve rpm okumaları sağlayan ve güç aktarım mekanizması kalibrasyonuna yardımcı olan, modifiye edilmiş araçların yanı sıra yeni araçlar için de test sürecinin büyük bir parçasıdır. Araçlar dinamometreye bağlanır ve farklı viteslerde hızlanırken tekerlekler gerekli sayıları kaydeden sabit silindirler üzerinde döner. Ancak Bugatti'nin hiper araçları aşırı bir güce sahip olduğu için Fransız markası kendi özel dinamometresini geliştirmek zorunda kaldı ve sürecin harika bir videosunu yayınladı.
Chiron Super Sport'un dört turbo W16 motoru resmi olarak 1.578 beygir gücü ve 1.180 Nm tork üretiyor ve bu tork yedi vitesli çift kavramalı şanzıman aracılığıyla dört tekerleğe de gönderiliyor. Bu sayılar, Bugatti'nin arabayı sadece bir aksta ölçen yerine dört tekerlekten ölçen bir dinamometreye ihtiyacı olduğu ve dinamometrenin iki küçük tekerlek yerine her tekerlek için bir büyük silindire sahip olduğu anlamına geliyor. Tek bir temas noktasına sahip olmak gerçek bir yol yüzeyine daha çok benzer, ayrıca performans kaybı daha azdır ve lastikler iki silindirli bir dinamometre göre daha az ısınır.
Bugatti'nin dinamometresinde 248 mil/saat'e (400kmph) kadar çıkan gerçek hızlara ulaşılabilir. 420 kmph hıza sahip Super Sport en yüksek hızından hala 20 kilometre uzakta olsa da, lastikler saniyede 50 defadan fazla dönüyor ve yerçekimi ivmesinden yaklaşık 4.000 kat daha yüksek kuvvetler uyguluyor. Ancak dinamometre, otomobil hala güvenli bir şekilde yavaşlayabildiği 480 kmph’ye kadar çıkan hızları simüle edebiliyor. Bugatti, Chiron Super Sport'un bu yeni dyno'nun sınırlarını gerçekten zorlayabilecek tek üretim otomobili olduğunu söylüyor.
Devasa bir boyuta ve ağırlığa sahip olan dinamometrenin her silindiri 3,5 ton ağırlığında. Arka aks silindiri de arabanın dingil mesafesine uyacak şekilde hidrolik olarak uzatılabiliyor veya kısaltılabiliyor. Bugatti ile geliştirilen, bir çerçeve ve aracın karbon fiber monokok gövdesinin altına 20 yüksek mukavemetli vidayla sabitlenen dört adaptör plakası içeren bir sistem aracı yerinde tutuyor. Plakalar, 24 tona kadar çekme kuvvetine dayanabilen çapraz zincirlerle birbirine bağlanırken, otomobilin tekerleklerini silindirlerin merkezine mükemmel bir şekilde sabitleyen ek kayışlar yanlarda yer alıyor. Tüm bunlar, Chiron'un tam yükte ve en yüksek hızda bile dinamometre üzerinde güvenle çalıştırılabileceği anlamına geliyor.