Yolunuzda ilerlerken karşınıza bir reklam tabelası çıktığında, ona şüpheli gözlerle bakmaya başlayabilirsiniz. Zira sizi izliyor olabilir...
Clear Channel Outdoor'un sahibi olduğu reklam tabelalarındaki bir jeo-konum-takip özelliği, firmanın reklamları hedeflemesi ve etkisini ölçmesi için yeni yollar sunmakta. Bu hizmet, aynı zamanda gizlilik taraftarlarının dikkatini de çekmiş durumda ve bu kişiler, bu özelliğin geçen araçlarda bulunan akıllı telefonlardan çok fazla verinin toplayabileceğini düşünüyorlar.
Algılayıcı, AT&T'yi de içeren Clear Channel'ın üç ortağından mobil veri toplamakta ve bu veriler bir araya getirildiğinde, ortaya devasa bir veri yığını çıkması kaçınılmaz. Center for Digital Democracy yöneticisi Jeffrey Chester, bu durumun ciddi bir mahremiyet endişesi yarattığını söylese de, Clear Channel Outdoor yardımcı başkanı Jason King, ortaklardan kişisel değil anonim veriler aldıklarını söylüyor. Firma, bu özelliği şimdiden 11 markette sunmuş durumda.
Ancak Chester, firmanın toplanan bu veriyi akıllı telefon kullanıcılarının detaylı profillerini oluşturmak için kullanabileceğini söylüyor. Chester'ın söylediğine göre reklam panosu firmasının "bir kişinin oldukça karmaşık resmini" üretmesi mümkün ve bu hizmet, "giderek artan bir şekilde sizi sokakta takip eden kişisel reklam izleme sisteminin" sadece bir parçası.
Firmanın bu reklam sistemi, ABD Senatörü Al Franken'in de dikkatini çekmiş durumda. Franken, firmanın bu sistem hakkında cevaplaması gereken bazı sorular olduğunu ve bu soruların birinin, verilerin ne zaman anonimleştirildiği olduğunu söylüyor. King ise bu mahremiyet endişesinin yersiz olduğunu söylemekte. King'in söylediğine göre kullanıcıların kişisel bilgileri, sadece onlar ile direkt iletişim halinde bulunan veri sağlayıcılarında bulunmakta. Veri sağlayıcıları, verileri Clear Channel'a sunmadan önce kullanıcıları anonim gruplara ayırmakta ve King'in söylediğine göre reklamcılar bu grupları hedeflemekte...