Boeing'den son zamanlarda gelen haberler bir hayli kötü. Küresel uçak üreticisinin üretim süreciyle ilgili güvenlik sorunlarının basına yansımasından bu yana şirket, bir türlü rahat yüzü göremiyor. Ocak ayında Kaliforniya'ya giden bir uçağın gövdesinin bir bölümünü kaybetmesinin ardından, şirketin uçaklarıyla ilgili sonu gelmeyecekmiş gibi görünen korkutucu hikayeler manşetleri işgal etmeye başladı.
Ardından geçtiğimiz ay, Boeing'de uzun süredir çalışan ve şirkete dava açma sürecinde olan bir itirafçı, bir motelin otoparkında ölü bulundu. Adamın ölümü intihar olarak nitelendirilse de olay komplo teorilerini alevlendirdi ve şirketin giderek büyüyen halkla ilişkiler krizini daha da ağırlaştırdı. Şimdiyse yeni bir Boeing itirafçısı kendini ifşa etti ve daha rahatsız edici iddialarla geliyor.
Şirkette 10 yılı aşkın bir süre çalışan eski mühendis Sam Salehpour, Ocak ayında Federal Havacılık İdaresi'ne bir şikayet dilekçesi sundu. Salehpour'un, büyük ölçüde Boeing'in 787 Dreamliner jeti etrafında yoğunlaşan iddialarını Salı günü ilk olarak New York Times haberleştirdi. Eski mühendis, jetin bölümlerinin montaj hattında nasıl bir araya getirildiği ve bağlandığı konusundaki üretim değişikliklerinin, binlerce uçuştan sonra uçağın gövdesinin havada "parçalanmasına" neden olabileceğini söylüyor.
Boeing, Salehpour'un bahsettiği üretim değişikliklerinin yapıldığını doğruladı, ancak bir güvenlik sorunu olduğunu reddetti. Times'a gönderilen bir açıklamada Boeing'in "787 Dreamliner'a olan güveninin tam olduğu" ve güvenlik sorunu iddialarının "yanlış olduğu ve Boeing'in uçağın kalitesini ve uzun vadeli güvenliğini sağlamak için yaptığı kapsamlı çalışmayı yansıtmadığı" ileri sürüldü.
Ancak Salehpour eleştirilerinin arkasında durdu ve önümüzdeki hafta bir kongre oturumuna katılması planlanıyor. Times, itirafçının 17 Nisan'da Senato İç Güvenlik ve Hükümet İşleri Komitesi'nin soruşturmalar alt komitesinde konuşmak üzere davet edildiğini yazıyor. Salehpour kısa süre önce gazetecilere verdiği demeçte, "Bunu Boeing'in başarısız olmasını istediğim için değil, başarılı olmasını ve kazaları önlemesini istediğim için yapıyorum. Gerçek şu ki Boeing bu şekilde çalışamaz. Bence biraz daha iyisini yapması gerekiyor" dedi.