Markanın açıklamasına göre BMW Group, bu iş birliği kapsamında 2028 yılında ilk seri üretim yakıt hücreli aracını piyasaya sürecek.
İş birliği kapsamında BMW Group ve Toyota Motor Corporation, hidrojen mobilitesinin tam potansiyelini açığa çıkarmak amacıyla hem ticari hem de binek araçlar için yeni nesil güç aktarma teknolojisi geliştireceğini söylüyor. Tüm mobilite uygulamaları için bir yakıt ikmali altyapısının oluşturulmasını içeren teknolojiyle hem hidrojen yakıt ikmali hem de elektrikli araç şarj altyapısının genişletilmesi desteklenecek. Plana göre güç aktarma birimlerinin toplam hacmi birleştirilerek yakıt hücresi teknolojisinin maliyetleri düşürülecek. Geliştirilen teknolojiler, hem BMW hem de Toyota modellerinde kullanılacak.
BMW, iX5 Hydrogen pilot filosunun dünya genelinde test edilmesinin ardından bu teknolojiyi seri üretim aşamasına taşıma kararı aldı. Hidrojen Yakıt Hücreli güç aktarma teknolojisine sahip seri üretim BMW otomobiller, 2028’den itibaren piyasaya sürülecek. Marka, BMW'nin mevcut portföyüne entegre edilecek yeni nesil yakıt hücreli otomobillerle tüketicilerin aynı gövdede farklı motor seçeneklerine ulaşma imkanını daha ileri taşıma hedefinde. Müşteriler, BMW modellerinin özellikleri korunarak kendilerine sunulan FCEV seçeneklerini de tercih edebilecek.