Black Myth: Wukong'un beklenen sürümü neden ertelendi?

Black Myth: Wukong'un Xbox Series S versiyonu, konsolun sınırlı bellek kapasitesi nedeniyle belirsiz bir süre ertelendi. Yönetmen Feng Ji, teknik kısıtlamaların geliştirme sürecini zorlaştırdığını belirtirken, oyunun gelecekte Xbox platformuna gelmesi için kararlı olduklarını vurguladı.

Black Myth: Wukong'un beklenen sürümü neden ertelendi?

Aksiyon-macera oyunu Black Myth: Wukong'un yönetmeni Feng Ji (diğer adıyla Yocar), Xbox Series S versiyonunun belirsiz bir süre ertelenmesinin gerçek nedenini açıkladı. Feng Ji’ye göre bu gecikmenin temel sebebi, Xbox Series S'in sınırlı bellek kapasitesi. Daha az güçlü bir konsol olan Series S'in bu sınırlamaları, oyunun geliştirme sürecini zorlaştırdı.

Black Myth: Wukong, PlayStation ve PC platformlarında büyük başarılar elde etti. Ancak Xbox Series S oyuncuları, bu başarıyı kendi konsollarında deneyimlemek için bir süre daha beklemek zorunda kalacak. Yocar, özellikle bu sürümün planlanan 2024 çıkışına yetişememiş olmasının, oyun ekibi için büyük bir hayal kırıklığı olduğunu belirtti.

Bellek Sınırlamaları Geliştiricileri Zorluyor

Feng Ji’nin Çin sosyal medya platformu Weibo'da yaptığı açıklamaya göre, Xbox Series S’in 10 GB paylaşımlı belleği Game Science ekibi için büyük bir engel oluşturdu. Yönetmen, "Uzun yıllar boyunca yapılan optimizasyon deneyimleri olmadan, bu konsolda oyunu yayınlamak neredeyse imkansız" diyerek teknik kısıtlamaların altını çizdi.

PlayStation Anlaşması İddialarına Yanıt

Yönetmenin açıklamaları, oyunun PlayStation ile özel bir anlaşma yaptığına dair söylentilere de son noktayı koyuyor. Daha önce birçok kişi, Xbox versiyonunun eksikliğini perde arkasında yapılan ticari bir anlaşmaya bağlamıştı. Ancak Yocar’ın sözleri, gecikmenin tamamen teknik nedenlerden kaynaklandığını net bir şekilde ortaya koyuyor.

Xbox Series S Geliştiriciler İçin Zorluk Yaratıyor

Xbox Series S, geçmişte de oyun stüdyoları için bir problem olmuştu. Daha önce Funcom ve Larian gibi geliştiriciler, bu konsol için oyunlarını optimize etmenin zorluğundan bahsetmişlerdi. Bu durum, Xbox Series S'in teknik yetersizliklerinin, geliştiricilere baş ağrısı yaşatan bir konu olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.