ABD'de Şükran Günü'nden sonra gelen ilk Cuma günü olan ve 1932'den beri Noel alışveriş sezonunun da başlangıcı kabul edilen Black Friday tarihinde bir ilk yaşanıyor. Zira ilk defa bu Black Friday'de akıllı telefon ve tablet üzerinden yapılan satışlarda harcanan miktar 1 milyar doları aştı.
Adobe tarafından yayınlanan verilere göre Black Friday süresince ABD'de çevrimiçi ortamda yapılan alışverişlerde mobil cihaz kullanıcıları 1.2 milyar dolar harcadı. Bu rakam; 3.34 milyar dolarlık bütün alışverişler içinde halen sadece yüzde 36'lık bir oranı kaplasa da, geçtiğimiz yıla göre önemli bir artış söz konusu.
Diğer yandan mobil cihazlarda yapılan görüntülemeler PC'lerde yapılan görüntülemeleri geride bıraktı ve ziyaretlerin yüzde 55'ini topladı. Diğer bir ifadeyle birçok müşteri yapacakları alışverişi PC'den halletse de sipariş vermeden önce bunu telefonlarından da kontrol etti.
Peki ABD'liler en çok ilgiyi teknoloji endüstrisinin hangi marka ve ürünlerine gösterdi? Bu yılın Black Friday'inde en çok satın alınan cihazlar iPad'ler, Samsung 4K TV'ler, MacBook'lar (özellikle de 13 inç Air), LG TV'ler ve Xbox One oldu.