Bir zamanların MS DOS ile beraber çalışan grafik ara yüzlü Windows'unu öldü sanıyorduk...

Alman demiryolları işletmelerinin verdiği bir iş ilanı, çok ilginç bir gerçeği ortaya çıkardı. MS DOS ve Windows 3.11 ortamında çalışmayı bilen teknisyen arayan Almanların, trenlerini ağ ile MS DOS ve Windows 3.11 üzerinden konuşturdukları anlaşıldı.

Bir zamanların MS DOS ile beraber çalışan grafik ara yüzlü Windows'unu öldü sanıyorduk...

Almanya da, Gulp.de platformunda verilen bir iş ilanı, Alman demiryolları işletmesinin, MS DOS ve Windows 3.11 üzerinde işlem yapabilecek teknisyen aradığını ortaya koydu. Kısa sürede kaldırılan ilana muhtemelen daha önce bu eski Windows'lar üzerinde çalışmış deneyimli bir teknisyen başvurdu, zira yeni nesil mühendislerin ya da teknisyenlerin Windows 3.11'in ne olduğunu dahi bilmediklerini tahmin etmek zor değil.

İşe alınacak teknisyenin, Siemens ve Deutsche Bahn tarafından işletilen demir yolu projesinde çalışacağı anlaşıldı ancak ne Siemens ne de DB bu konuda yorum yapmadı.

30 yaşına basan Windows 3.11 üzerinde çalışacak teknisyenden, aslında bir işletim sistemi değil de, MS DOS sisteminin grafik ara yüzü olan Windows 3.11 için yaşanan ağ sorunlarını düzeltecek yamalar yapması isteniyordu.

İş ilanında aynı zamanda, eski sistemlerin bakımının yapılması, çalışır durumda tutulması ve trenler üzerinde yer alan sunucularla gerçek zamanlı olarak iletişim kurulması görevleri de yer alıyordu. Tabi, saatte yüzlerce kilometre hıza çıkan trenlerde, Windows 3.11 gibi yavaş ve eski bir teknolojinin kullanılması aynı zamanda bir endişe kaynağı ve Almanlar da bu durumun farkında ki, konu ülkede haber olarak ilgi gördü.

Öte yandan kimi Alman vatandaşları da, eski ama başarısını kanıtlamış sistemlerin düzgün çalıştığı sürece yerinde kalması gerektiğini de savundu. Siemens'in tren kontrol sistemi Sibas'ın uzun süredir Windows 3.11 ile çalıştığı ve işini de çok iyi yaptığını tahmin etmek zor değil.

Tren sistemlerini değiştirmenin, güncellemenin çok büyük maliyetler yarattığını da hatırlamak gerekiyor. Söz konusu tren olunca, cep telefonu gibi her sene değiştirmek, güncellemek yerine, 50-100 sene dayanacak sistemler inşa edilmesi gerekiyor. Bu iş ilanı da Almanya'daki demiryolu sistemlerinin, planlandığı şekilde uzun ömürlü olarak işlediğinin bir kanıtı olabilir.