Gazeteci Jason Schreier, IGN'nin Unlocked podcast'inde yaptığı açıklamada, şu anda Ubisoft'un Far Cry'ın Yönetici Direktörü olan Dan Hay tarafından yönetilen bir StarCraft nişancı projesi üzerinde çalıştığını öğrendiğini belirtti.
Önceki Girişimlerin Tarihçesi
Eğer bu iddia doğruysa, Blizzard'ın StarCraft evreninde geçen bir nişancı oyunu tasarlamaya yönelik üçüncü denemesi olacak. İlk girişim, 2002 yılında gizli aksiyon oyunu olarak duyurulan StarCraft: Ghost isimli projeydi. Bu oyun, birçok gecikmenin ardından 2014'te geliştirme aşaması resmi olarak sonlandırılmadan önce farklı stüdyolar arasında el değiştirdi. Ayrıca, 2017'den beri geliştirilen StarCraft: Ares adlı başka bir proje de 2019'un ortalarında sona erdi.
Önceki iki girişimde yaşanan başarısızlıklara rağmen, Blizzard’ın bir StarCraft nişancı oyunu fikrinden vazgeçmediği görülüyor. Ancak Schreier, stüdyonun geçmiş performansını göz önünde bulundurarak, mevcut projenin piyasaya sürüleceğine dair pek bir inancı olmadığını ifade etti.
StarCraft’ın Yeniden İlgi Görmesi
StarCraft nişancı oyunlarının karmaşık geliştirme geçmişi, Blizzard'ın en köklü RTS serisini farklı türlere taşıma konusundaki tutkusunu ortaya koyuyor. Ancak organizasyonel zorluklar ve değişen vizyonlar bu hedefleri defalarca sarsmış durumda. Blizzard, yeni IP'ler ile ilgili yüksek başarı beklentileriyle karşı karşıya.
Son yıllarda, Blizzard'ın diğer projeleri üzerinde yoğunlaşmasına rağmen, StarCraft serisi yeniden dikkat çekmeye başladı. Microsoft Gaming CEO'su Phil Spencer, Xbox Tokyo Game Show 2024 sunumunda, StarCraft Remastered ve StarCraft 2: Campaign Collection oyunlarının 5 Kasım 2024'te PC Game Pass'e geleceğini duyurmuştu.