ABD'de fiyatı 49 dolara kadar düşen her Windows Phone'lu Nokia telefon için yaklaşık 450 dolar pazarlama ve reklam harcaması yapıldığı tahmin ediliyor. Ancak telefonun pazar payı hala hatrı sayılır bir seviyeye ulaşmadı.
Ad Age'in iddiasına göre ABD'li mobil sağlayıcı AT&T, Nokia'nın büyük bir başarı umduğu Lumia 900 için 150 milyon dolar harcadı. Nokia'nın ise AT&T çalışanlarına dağıtılan Lumia'lar için 25 milyon dolar harcadığı söyleniyor. Ancak comScore verilerine baktığımızda telefonun piyasada büyük bir etki yapmadığını görüyoruz. ABD'de satılan tüm Windows'lu telefonlar, yüzde 4'lük bir paya sahip.
Bernstein Research analisti Pierre Ferragu'nun tahminlerine göre ise bu sene sadece 3 milyon Windows Phone'lu cep satılacak. Şu ana dek dünya çapında 1.1 milyon ile 1.4 milyon Windows Phone'lu Nokia cep satılmış durumda.
Lumia, AT&T tarafından ilk olarak 99 dolara satışa sunulmuştu ve şirket, böylece 32 milyon dolarlık pazarlama harcamalarını karşılamayı umuyordu. Ancak AT&T, fiyatı haftasonunda 99 dolardan 49 dolara düşürdü. Bunun anlamı ise şirketin pazarlama harcamalarını amorti etmek için birkaç aydan daha uzun bir süre beklemesinin gerekeceği.