Online oyun sektörü, dünya genelindeki ekonomik krizi hiçe sayarak büyüme trendini 2012'de de sürdürdü. 2011'de 200 Milyon dolar olan Türkiye'deki pazar hacmini 500 Milyon Dolara çıkaran sektör, firmaların yepyeni yatırımlarıyla birlikte hız kesmeden gelişmeye devam edecek.
Online oyun sektörü devamlı büyüme ivmesinde. Yapılan yeni yatırımlarla ve yepyeni oyunlarla birlikte sektör devamlı canlı kalıyor. Türkiye'nin genç bir nüfusa sahip olması, yatırımcıların Türkiye'yi gelişmeye en açık pazar olarak görmesini sağlıyor.
Türkiye'de sektör 2012 yılında 500 Milyon Dolara ulaştığı öngörülüyor. Ülkemizde tüm oyunlarda bir gün içerisinde toplamda 39 milyon saatimizi oyunlarda geçiriyoruz. Sadece sosyal oyunlarda oyun başına ortalama oturum süremiz 38,4 dakika ve bu Türkiye'yi dünyadaki en uzun oyun oturumuna sahip ülke yapıyor.
2013 Hem Türkiye'nin hem de Joygame'in yılı
2013 Hem Türkiye'nin hem de Joygame'in Yılı
Joygame tüm bu ortalamalarda başrol oynayan, Türkiye'nin en önemli online oyun firmalarından. 2011 yılına göre 2012'de yüzde 50 büyüme kaydeden firma en güçlü büyümeyi MENA Pazarı'ndan gördü. 2013 yılında ise yüzde 75 büyüme hedefliyor. Yepyeni projelerin yanı sıra, 2013 yılı sonunda 200'ün üzerinde kişiye istihdam sağlamayı, 2012 yılındaki toplam 18 oyunu 2013 yılında 40'ın üzerine çıkarmayı, MENA Bölgesi'ndeki hakimiyeti artırmayı ve mobil oyun portalları JoyMoby ile yine mobil oyun dünyasında da söz sahibi olmayı hedefliyor.
Konuya ilişkin görüş bildiren Joygame Pazarlama Direktörü Ozan Aydemir: "Joygame olarak oyun sektörü açısından Türkiye'nin ne kadar gelişmeye açık olduğunu görüyoruz. Türk oyuncuları çok sadık, duygusal ve gelişime açık. Hem sektörü canlandırmak hem de Joygame'i her geçen yıl büyütmek ve geliştirmek bizim misyonumuz. Bu doğrultuda ortaya çıkan rakamlar da hedeflerimizle örtüşür durumda. 2012 yılında Türkiye 500 Milyon Dolarlık pazara ulaştığını söyleyebiliriz. 30,3 milyonluk aktif internet kullanıcısının yaklaşık 21,8 milyonu düzenli olarak oyun oynuyor" şeklinde konuştu.
Mobil ve Free To Play hızla büyüyecek
Mobil ve Free To Play hızla büyüyecek
Online oyun sektörünün 2 yöne doğru hızla büyüdüğüne dikkat çeken Ozan Aydemir: "Mobil ve Free To Play hızla büyüyor. FreeTo Play ile özellikle oyuncular artık önce para ödemektense önce oyunu deneyip sonra ödeme yapmayı tercih ediyor. O yüzden son zamanlarda box oyunların ve konsol oyunlarının satışı düşüş göstermeye başladı. Bir diğer trend mobil ve cross platform oyunlar. Günümüzde hem dünyada hem de Türkiye'de mobilite hızla yayılıyor, herkesin elinde akıllı telefonları var ve mobil oyunların tercih edilirliği bu sayede artış gösterdi. Global olarak baktığımızda da birçok yabancı firma önümüzdeki yıllar için yatırımlarını mobil oyunlar üzerine yapmış durumda. Türkiye'de de bu iki pazarın oldukça hızlı bir ivme ile büyüyeceğine inanıyoruz. Özellikle 2013'ün ilk çeyreğinde pazara giriş yapacak yeni ve köklü firmaların da etkisiyle online oyun pazarı da büyüyecek gibi gözüküyor. Biz de Joygame olarak 2013 yılı yatırımlarımızı ağırlıklı olarak mobil oyunlardan yana kullanacağız" şeklinde konuştu.
400 milyonluk bir bölge, 130 milyonluk genç nüfus!: "MENA BÖLGESİ"
Gelişmeye açık bir pazar olan MENA Bölgesi, gerekli ve doğru yatırımlarla liderlik yapılabilecek bir pazar olarak dikkat çekiyor. Bunun farkında olan Joygame, 2 yıl önce Mısır'da ofis açarak yatırım planlarına başlamıştı. Bu konuyu değerlendiren Ozan Aydemir şunları söylüyor: "2 yıl önce Mısır'da ofisimizi açtık. Erken açmamızın sebebi pazarı iyice araştırmak ve eksikliklerini keşfetmekti. Dile kolay, 400 milyonluk bir bölge. 130 milyonun üzerinde genç bir nüfusa sahip. Gerekli altyapılar, o bölgeye özel lokalizasyonlar ve hizmet sunarsanız MENA Bölgesi'nde liderliğe oynayabilirsiniz. 2013 bizim için böyle bir yıl olacak. Şu anda Wolfteam oyunumuzla çok hızlı bir yükselişteyiz. 2013'te yeni oyun lansmanlarımızla birlikte bölgede liderliğe oynayacağız".