Bir Cybertruck daha çekiciye çıktı, Tesla'nın tavrı ise kullanıcıları kızdırdı

Bir Cybertruck sahibi, aracının soğutma sıvısını sızdırması üzerine Tesla servisine başvurdu. Ama iddiasına göre servis, garanti kapsamına girmesine rağmen aracı ücretsiz olarak onarmayı reddetti. Olanlar da işte bundan sonra oldu...

Bir Cybertruck daha çekiciye çıktı, Tesla'nın tavrı ise kullanıcıları kızdırdı

Tesla Cybertruck'ın sorunlarına bir yenisi daha eklendi. Tesla'nın en pahalı Cybertruck modeli olan 119.990 dolarlık CyberBeast'i yeni satın alan bir kullanıcı, yalnızca 56 km yol yaptıktan sonra aracın soğutma suyu sızdırdığını iddia etti.

Kullanıcı, X'te olayı herkese duyurana kadar Tesla'nın müşteri hizmetlerinin kendisine önce 'soğutma suyu sızıntılarını garanti kapsamına almadıklarını' söylediğini bildirdi. Söz konusu sorun, Cybertruck sahiplerinin bulunduğu bir forumda büyük bir tepkiye sebep oldu.

Aracın sahibi, Kuzey Florida'da emlakçılık yapan Jason Jones, olaydan kısa bir süre sonra 8 Mayıs akşamı Cybertruck Owners Club forumuna yaptığı açıklamada aracı satın aldığında şarjının yüzde 47 olduğunu belirtti. Paylaştığı gönderide kullanıcı, "Daha önce hiç deposu dolu olmayan yeni bir araba almamıştım" dedi.

Jones, aracının teslim alındığı sırada kendisine hiç özen gösterilmemesine ve dikkate alınmamasına da sinirlendiğini belirtiyor. Ancak asıl sorunlar, Jones'un yeni 'Foundation serisi' CyberBeast'ini Tesla'nın Pensacola'da belirlediği teslim alma yerinden Crestview'deki bir süperşarj istasyonuna kadar sürdüğü mesafede başladı.

Jones 9 Mayıs'ta X'te yaptığı paylaşımda, süperşarj sırasında aracın arkasından soğutma suyu akmaya başladığını belirterek, Musk'ın X adresini ve resmi profilini etiketledi. Jones'un X'teki şikayeti 30.000'den fazla görüntülenme aldı ve birçok kez yeniden paylaşıldı.

Jones, şikayetlerini şirketin CEO'suna iletmeden önce, Pensacola'daki Tesla Servis Merkezi ile konuştuğunu ve sonunda personelin bir çekici göndermeyi ve arızalı elektrikli aracı tamir etmeyi teklif ettiğini belirtti.

Daha öncesinde yaşanan bir olayda, Shreyansh Jain adlı bir kullanıcı, 2023 Tesla Model Y'sinin kilometre sayacında henüz 185 kilometredeyken bozulduğunu bildirmişti. Aracını servise götüren Jain, Tesla servisinin mesaj atarak ilk incelemelerinde herhangi bir dış hasar kanıtı bulunmadığını bildirdiğini ve Tesla'nın garantisinin bu nedenle onarımları karşılamayacağını söylediklerini söylemişti. Hatta Tesla yaklaşık bir hafta sonra Jain'e bir yazı göndererek, sağ ön süspansiyonda daha önce meydana gelen harici bir hasardan dolayı Jain'i suçlu buldu.

Cybertruck sahibi Jason Jones'un bu ay Florida'da yaşadığı olayda da benzer bir protokol izlenmişti, ta ki Jones'un olayı viral olarak ön plana çıkarana kadar. Jones 9 Mayıs gecesi X'te yaptığı paylaşımda; 'Tesla bugün aracımı tamir etmek ve öğleden sonra bana geri vermek için gereken her şeyi yaptı. Çok mutluyum" dedi.

Ancak otomobil endüstrisi basınındaki ve Reddit forumu r/RealTesla'daki bazı kişiler Tesla'nın temel Cybertruck garantisinin dahi 'soğutma sıvısı sızıntısı' olayını kapsadığını belirtti. Bu arada temel Cybertruck garantisi, 4 yıl veya 80.000 km boyunca geçerli bir garanti.