Bilim insanları, laboratuvarda ne yaşayan ne de ölü olan yeni bir organizma geliştirdi

Bilim insanları, yaşamdan ve ölümden farklı üçüncü bir varoluş formunu tanımlayıp buna uygun yeni bir organizma geliştirdiklerini iddia ediyorlar. Pek bu ne anlama geliyor?

Bu yeni organizma ne yaşıyor, ne de ölü!

Bilim insanları hem canlı hem de ölü organizmalardan hücreler alıp onları yaşam ve ölümün ötesinde var olan, tamamen yeni organizmalara dönüştürebilirler mi? Bu ilginç fikri hayata geçirmek isteyen araştırmacılar, yaptıkları çalışmada başarıya ulaştıklarını iddia ediyorlar ve buna "varoluşun üçüncü hali" diyorlar.

Çalışma, Physiology dergisinde yayınlandı ve makalede araştırmacılar bunu başarmak için kullandıkları yöntemleri anlattılar. Makaleye göre, bu yeni "üçüncü durumun" tüm bilim insanlarının hücre davranışını anlama biçimini sorgulayacağı iddia ediliyor.

Organik robot kavramına giriş

Kulağa biraz "zombi" ya da "Frankestein" filmi gibi gelen bu çalışma, bir organizmanın beklenmedik başka bir forma dönüşmesiyle açıklanıyor. Örneğin tırtıllar kelebeklere dönüşür ve bu radikal değişimler aslında hücreler için önceden belirlenmiş bir yolun parçasıdır. Dolayısıyla bu programlamayı tırtıllardan başka canlılara da uyarlamak mümkün olabilir mi?

Bilim insanları şimdi bu deneyle, hücreleri varoluşlarından farklı amaçlara programlamanın önünü açtıklarını düşünüyorlar. Bu da biyolojik robotlar yaratmanın önünü açacak bir yol demek. Ancak bu çalışma henüz emekleme aşamasında ve laboratuvarlarda yetiştirilmiş organik robotları konuşacağımız günlere henüz zaman var. Öte yandan bu tür çalışmaların ileride önemli etik tartışmalara yol açacağını da tahmin edebilirsiniz.