Canalys'in küresel bilgisayar sevkiyatlarına ilişkin en son verileri, beklenmedik olmasa da, 2022'nin son çeyreğinde %21'lik bir düşüş görülmesiyle endişe verici bir tablo çiziyor.
2022'de dünyanın teknoloji şirketleri, dizüstü bilgisayarları, masaüstü bilgisayarları ve tabletleri içeren bir rakam olan 434,5 milyon bilgisayar sattı. Bu, 2021'de satılan 499,4 milyondan %13 daha düşük, ancak derinliklerde gizlenen ve özellikle ilginç olan bir detayı da barındırıyor.
Büyük ölçekli bir yavaşlamaya rağmen, art arda üç aylık düşüşün ardından, 2022'nin 4. çeyreğinde tablet satışları (yıllık sadece %1 olsa da) artış gösterdi.
Apple, tablet sevkiyatlarının %46'sını oluşturarak bu sektöre hakim olmaya devam ediyor. En son M serisi iPad modelleri, muhtemelen bu başarının en önemli faktörlerinden biri.
Tablet sektöründeki diğer popüler şirketler arasında Samsung, Amazon, Lenovo ve Huawei yer alıyor, ancak bir süredir söylentileri duyulan Google'ın Pixel Tabletleri, şirketin önümüzdeki yıl ilk beşte yer almasını sağlayabilir.
Canalys analisti Himani Mukka, “2021'deki düşüşe rağmen, 2022'deki tablet sevkiyat hacimleri salgın öncesi seviyelerin oldukça üzerindeydi ve gelecekteki büyüme fırsatları bozulmadan kaldı” diyor.