Bir markete gittiğiniz zaman örneğin bir diş macunu alırken, değişik markaların karşısında dakikalarınızı harcadığınızı fark etmişsinizdir. Peki ama bu gerçekten üzerinde dakikalarca düşünülmesi gereken bir karar mı? İşte iki bilim adamı Aner Sela ve Jonah Berger, bu konuyu araştırdılar ve ilginç bir cevap buldular.
Araştırmaya göre; insanlar verdikleri kararların zorluklarını harcadıkları zamanla bağdaştırıyor. Önemli kararları da zorluklarla ilişkilendiren beynimiz sonuç olarak, bir karar verirken ne kadar zaman harcarsak kararın o kadar da önemli olduğunu düşünüyor. Üreticinin bilgisi dahilindeki bu konu süper market gibi yerlerde de çok iyi şekilde kullanılıyor.
Araştırmayı deneye dökmek isteyen bilim adamları, katılımcılara okunması daha zor bir kağıt verdiklerinde katılımcıların verecekleri kararın daha önemli olduğunu düşündüklerini görmüşler. Bu konu hakkında elinizden belki bir şey gelmez ancak bir daha iki marka arasında dakikalarca düşündüğünüzü fark edersiniz kendinize sorun, bu gerçekten o kadar önemli bir karar mı?