Avrupa Birliği, fosil yakıtlarla çalışan yeni otomobillerin satışını yasaklamaya bir adım daha yaklaştı. Avrupa Parlamentosu, tüm yeni binek otomobil ve kamyonetlerin 2035 yılına kadar sıfır emisyon üretmesini gerektiren bir konsey anlaşması lehinde oy kullandı.
Bu hamle aynı zamanda bazı 2030 hedeflerini de revize ediyor. Yetkililer artık bir şirketin 2025 ile 2029 yılları arasında teşvik almaya hak kazanması için otomobil satışlarının en az yüzde 25'inin (ve kamyonetlerin yüzde 17'sinin) sıfır emisyonlu modeller olmasını şart koşacak. Teşvik 2030 yılında ortadan kalkacak.
Tüm bunlar, Avrupa Birliği ülkelerinde 2025 yılına kadar daha fazla elektrikli otomobil satılması gerektiği ve 2035 yılından itibaren de fosil yakıtlı araçların satışının tamamen yasaklanacağı anlamını taşıyor.
Yeni kurallar Avrupa Komisyonu'na gerçek dünyadaki başarıları takip etme görevi de veriyor. Komisyon, 2025 yılına kadar AB'de satılan otomobillerin "tam yaşam döngüsü" emisyonlarına ilişkin verileri raporlamak için bir yol geliştirecek ve 2026 yılından itibaren emisyon limitleri ile gerçek tüketim verileri arasındaki boşluğu takip edecek. Komisyon, 2025'in sonundan itibaren, sıfır emisyonlu taşımacılığa yönelik ilerlemeyi ölçmek için her iki yılda bir güncellemeler yayınlayacak.