Beklemenin en zor kısmı sizce ne? Bu sorunun cevabını da bilim verdi

Bir günümüzün büyük kısmı, hep bir şeyleri beklemekle geçiyor. Bunu dikkate alan araştırmacılar, beklemenin en zor kısmının ne olduğunu araştırdılar ve ortaya oldukça ilginç bir cevap çıktı.

Beklemenin en zor kısmı sizce ne? Bu sorunun cevabını da bilim verdi

Yeni bir araştırma, bekleme süresinin farklı aşamalarında yaşanan sabırsızlığın değişen düzeylerini araştırdı ve hem pazarlamacılar, hem de tüketiciler için değerli bilgiler sundu.

Yeni araştırma, beklemenin en zor kısmının ne olduğu sorusunu yanıtlıyor. İster internet üzerinde olsun, ister kuyrukta, trafikte veya teslimat beklerken olsun, günlük yaşamlarımızda çoğumuz beklemek zorunda kalıyoruz. Araştırma, insanlar için en zor kısmın beklemenin son aşaması olduğunu gösteriyor.

Teksas McCombs Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde pazarlama alanında yardımcı doçent olan yardımcı yazar Annabelle Roberts, bu araştırmanın pazarlamacılar için derin anlamlar taşıdığını ve hepimiz için psikolojik içgörüler içerdiğini söylüyor.

Roberts ve meslektaşları tarafından yapılan altı araştırmada, ne kadar süredir beklediklerine bakılmaksızın katılımcıların, bekleme süresinin sonu yaklaşırken en yüksek düzeyde sabırsızlık hissettikleri ortaya çıktı. Her çalışma, tüketicilerin 2020 seçim sonuçlarından veya ilk Covid-19 aşısının bulunmasından bir otobüsün veya paketin gelişine kadar gerçek dünyadaki olayları beklemeye verdiği tepkileri ölçtü.

Araştırmalara göre bu sabırsızlığın altında yatan temel sebep, insanların kapanış için duydukları arzuydu. Bekleyiş sona ermek üzereyken bu arzuyla beraber sabırsızlık da güçleniyordu.

Araştırmanın sonuçları ayrıca, şirketlerin olası gecikmeleri en başında bildirmesinin daha iyi olduğunu, bekleme süresini küçümsemektense abartmanın onlar için daha iyi olduğunu, daha az olumsuz bekleme deneyiminin, bir hizmetin daha olumlu değerlendirilmesine yol açabileceğini gösteriyor.