The Financial Times'ın bildirdiğine göre, üst düzey bazı YouTube çalışanları, TikTok'a rakip olmak için başlatılan Shorts'un, neredeyse yirmi yıldır platformun ana geçim kaynağı olan uzun biçimli içeriğini yiyip bitirebileceğinden endişe duyuyor. FT'nin belirttiği üzere YouTube'un reklam geliri son zamanlarda iyileşme göstermiş olsa da, art arda üç çeyrek boyunca yıllık bazda düşüş gösterdi.
YouTube halen Shorts'tan nasıl daha fazla reklam geliri elde edileceğini bulmaya çalışıyor. FT'nin yazdığına göre, uzun biçimli içerikler video başına daha fazla reklam göstermeye imkan tanıyor, ancak kısa biçimli içerik kullanımı arttıkça, içerik oluşturucuların kendileri de daha az uzun video yüklüyor ve YouTube personelinin de endişe duymasına neden oluyor.
Ancak YouTube'un üst düzey çalışanları ne istiyor olursa olsun, popülerlik kazandıkça YouTube'un Shorts'u desteklemesi gerekiyor. Buna ayak uydurmak, AI özetleri ve NFL'de öne çıkanlar gibi özellikler eklemek ve hatta diğer sektörleri mutlu etmek ve hizmeti desteklemek için Google'ın işinin başka yerlerinde tavizler vermek anlamına gelebilir. Ayrıca bu destek, Shorts içerik oluşturucularına yatırım yapmak ve onları YouTube hizmeti için özel içerikler üretmeye teşvik etmek anlamına da geliyor.