Sevkiyatları geçtiğimiz hafta sonu başlamış olmasına rağmen, müşterileri henüz Essential telefonlarına ulaşamadı. Bu da yetmezmiş gibi, kazara paylaşılan kişisel veriler yüzünden bazı müşterilerin bekleme süreçleri daha da sinir bozucu hale geldi. Bu veriler arasında sürücü ehliyetleri, ev adresleri, pasaportlar, kredi kartı bilgileri ve telefon numaraları bulunuyor.
Dün, bazı müşterilere kimliklerini doğrulamaları için birer e-posta gönderildi. Amacı sahtekarlığı engellemek olan posta, Zendest destek sistemi aracılığıyla gönderilmiş gibi görünüyor. Bu sayede birden çok e-posta grup halinde gönderilebiliyor. Verge'in de eline geçen e-posta aşağıdaki gibi görünüyor:
"29 Ağustos 2017'de saat 21.223'de Customer Care [email protected] şunu yazdı:
Merhaba,
Sipariş inceleme ekibimiz, son siparişinizin işlenmesini tamamlamak için ek doğrulama bilgileri gerektirir.
Bu doğrulama, ödeme bilgilerinizin yetkisiz kullanımına karşı korunmak ve kişisel alımlar için yapılana benzer şekilde gerçekleştirilir.
Lütfen, bu satın alım işlemini onaylamak için alternatif bir e-posta ve telefon numarası sağlayın ..
Fotoğrafınızı, imzanızı ve adresinizi açıkça gösteren bir fotoğraflı kimlik resminin (örneğin ehliyet, eyalet kimliği, pasaport) istemek istiyoruz. NOT: Kimliğin adresi son siparişinizde belirtilen fatura adresiyle eşleşmelidir.
Bu rahatsızlıktan dolayı özür diler ve işbirliğiniz için teşekkür ederiz. Doğrulandıktan sonra, siparişinizi göndeririz.
Teşekkürler!
Temel Ürünler Müşteri Hizmetleri"
Yukarıdaki e-postanın gönderildiği müşterilerden biri olan Rand Paul adlı politikacının seçim kampanyasında çalışan Profesör Ron Schnell, Reddit'te paylaştığı gönderide durumu şöyle değerlendirdi:
"Bu bir kimlik avı dolandırıcılığı değil. Bu sadece yanlış yapılandırmanın bir sonucu. DKID'ler ve cevaplar aslında Essential'a gidiyor. Bir çok insanıın sürücü ehliyetleri, pasaportlar, kredi kartı bilgileri, telefon numaraları ve e-posta adresleri elimde birikti. Bu inanılmaz bir şey."
Aslında sadece 70 kişiyi etkileyen bir olay üzerine yollanan doğrulama postaları, kazara tüm müşterilere yollandı. Bu da bahsi geçen 70 müşterinin mağdur olmasına sebep oldu.
Essential yaşanan talihsiz kaza ile ilgili özür dilemek için bir tweet ve blog gönderisi paylaştı. Şirket burada durumdan etkilenen mağdur müşterilerin bir yıllık ücretsiz LiveLock hizmeti ile telafi edileceklerini açıkladı.