Son dönemde iki büyük film, aynı zamanda vizyona girdi: Oppenheimer ve Barbie... Bu iki filmin birlikte vizyona girmesi, “Barbenheimer” şeklinde değerlendiriliyor ve şu anda popüler kültür gündeminin başına yerleşmiş durumda. Ancak Hollywood’daki emek anlaşmazlıkları, grevler ve sektördeki belirsizlik, muhtemelen film hisselerini elinde tutan yatırımcıların bu popülerlikten kazanacakları avantajı sınırlayacak.
Aynı hafta sonunda Barbie ve Oppenheimer'ın ve önceki hafta Tom Cruise’un Mission Impossible: Dead Reckoning filminin vizyona girmesiyle beraber insanlar sinemalara akın ederken ve hatta pek çok meraklının Oppenheimer ve Barbie'yi aynı gün izlerken, bazı medya uzmanları, bu dönemin genel olarak film endüstrisi için bir dönüm noktası olacağını iddia etti. Yine de, Margot Robbie ve Cillian Murphy’nin gişe rekorları kıran filmlerini çevreleyen heyecan, AMC Entertainment, Cinemark, Imax ve Marcus Group gibi sinema şirketi hisselerinde yükselişe yol açmadı.
Bu hafta JPMorgan, SAG-AFTRA grevi nedeniyle sınırlı bir film arzı görünümüne işaret ederek Cinemark için tavsiyesini düşürdü. Stratejistler, müşterilerine gönderdikleri bir bilgilendirmede, birkaç filmin yapım programlarının şimdiden etkilendiğini yazdı.
Analist David Karnovsky, “Bir çözüm yoksa, gişenin kısa vadede daha iyi performans gösterip göstermemesine bakılmaksızın, grevin Cinemark hisselerinin üzerinde bir engel olarak kalmasını ve yukarı yönlü hareketler için sınırlamalar yaratmasını bekliyoruz” diye yazdı.
S&P 500, Mayıs ayından bu yana dört sinema hissesinin her birini geride bıraktı ve Hollywood’daki uzun süreli kargaşa, öngörülebilir gelecekte şirketler üzerinde baskı oluşturma tehdidinde bulunuyor. Bloomberg Intelligence, Boxoffice Pro’dan alınan verilere dayanarak, sinema endüstrisinin gelir görünümünü %2 düşürerek yaklaşık 8,9 milyar dolara indirdi.
Screen Actors Guild (Beyaz Perde Sanatçıları Derneği) bu ayın başlarında, Alliance of Motion Picture & Television prodüktörleri ile bir anlaşmaya varamadıktan sonra iş bırakma kararı almıştı ve Mayıs ayından beri grevde olan Amerika Yazarlar Birliği’ne katılmıştı.
JPMorgan’dan Karnovsky, “Oyuncular artık filmlerinin tanıtımını yapmıyor, bu da bir talep direnci yaratıyor” diye yazdı ve ekledi: “Bunun etkisini ölçmek zor ve filme göre değişiklik gösterecek, ancak kısa bir süre önce The Flash’ın gösterdiği düşük performans etkili pazarlamanın önemini vurguluyor. Grevin çok yakın vadede talebi etkileyeceğini düşünmesek de, yayın tarihi yaz sonu/sonbahar başı olan filmler için potansiyel risk görüyoruz, bu da 2024 öncesinde gişe ivmesini yavaşlatma gibi bileşik bir etkiye sahip olabilir.”
Kısacası tüm uzmanlar, Barbenheimer fırtınasının sadece geçici bir etkisi olacağı ve sektörde yaşanan sorunları ortadan kaldıramayacağı konusunda hemfikir gibi görünüyor. Bu da sinema endüstrisi için karanlık günlerin devam edeceği anlamına geliyor.