Antivirüs yazılımıyla tanıdığımız bilgisayar güvenlik firması AVG, güncellediği gizlilik ilkeleriyle tartışmalara sebep oldu. 15 Ekim'de yürürlüğe girecek yeni ilkelerde web tarayıcısı geçmişinizin üçüncü partilere satılabileceğinin söylenmesi, gizlilik uzmanlarının gözünden kaçmadı.
Gizlilik ilkelerine göre ücretsiz AVG ürünleri, şu bilgileri toplayabiliyor:
- Cihazınızla ilişkili bir reklam kimliği
- Meta verileri dahil tarama ve arama geçmişi
- AVG ürünlerine bağlanmak için kullandığınız internet servis sağlayıcısı veya mobil ağ
- Cihazınızda bulunabilecek diğer uygulamalar ve onları nasıl kullandığınız hakkında bilgiler.
Meta verilerinin kullanıcıları izlemekte kullanılabildiği daha önce ispatlanmış olsa da AVG, tarama, arama ve meta verilerini kişisel olmayan veri olarak görüyor. Bunun ardından AVG, kişisel olmayan verileri üçüncü partilerle paylaşabileceğini açıkça söylüyor.
İyi olansa firmanın bu "işlevleri" 15 Ekim'de devreye girdikten sonra kapatmaya olanak tanıyacak olması. Bu arada Wired'ın AVG'yle yaptığı konuşmaya göre gizlilik anlaşmasının önceki sürümü de arama sözcüklerinin toplanabildiğini söylemekteydi, ancak bunu farklı bir şekilde ifade ediyordu. Bununla birlikte toplanan verilerin üçüncü partilerle paylaşılmasından bahsedilmiyordu.
Bu gelişmenin dünyanın en büyük üçüncü antivirüs yazılımı üreticisi AVG'yi nasıl etkileyeceğini zaman gösterecek. Şurası bir gerçek ki çoğu kullanıcı, gizlilik belgelerini okumadan "Kabul et" düğmesine bastığından, bu gizlilik sorunlarını çoğu kullanıcı fark etmeyecek.