Avea, Türkçe ses teknolojileri alanında dünyanın en gelişmiş teknolojilerinden birini sunan Sestek ile birlikte hayata geçirdiği projeyle cep telefonu müşterilerine daha yüksek güvenlik seviyesinde işlem yapma olanağı sunuyor. Sestek'in gerçek zamanlı olarak ses doğrulaması yapan GVZ Voice Verification teknolojisinin kullanıldığı proje, Avea Çağrı Merkezi'ni arayan cep telefonu kullanıcısının kim olduğunu sesinden anlıyor. Böylece hem daha güvenli işlem yapılabiliyor hem de telefonda kimlik doğrulaması için geçirilen zaman azalıyor ve işlemler daha hızlı gerçekleştirilebiliyor.
Avea müşterilerinin sistemden yararlanması çok kolay. Avea Çağrı Merkezi'ni arayan ve sesli imza teknolojisinden yararlanmak isteyen Avea müşterisinin öncelikle sisteme sesini tanıtması gerekiyor. Bunun için de belirlenen cümleyi üç kez tekrar ederek sisteme ses kaydını yaptırıyor. Bundan sonra Avea Çağrı Merkezi'ni her arayışında bu yenilikçi uygulamadan yararlanabiliyor.
GVZ Voice Verification sayesinde sesinizle imza atın
Başta sesli imza uygulamaları olmak üzere yüksek güvenlik önlemi gerektiren birçok sistemde kullanılan GVZ Voice Verification, biyometrik ses analizi ile telefonda görüşülen kişinin kimliğini sesinden tanımaya yarayan "konuşmacı doğrulama" yazılımı olarak tanımlanabilir. İnsan sesinin parmak izi ve retinada olduğu gibi kişiye özel ve taklit edilemez oluşu sayesinde GVZ Voice Verification, kullanıcıların seslerini imza olarak kullanarak güvenlik sorularıyla zaman kaybetmeden güvenli işlemler gerçekleştirmelerine olanak tanıyor.
Voice Verification ile gerçekleştirilen sesli imza uygulamalarında, çağrı merkezini arayan kullanıcıların, kurum tarafından belirtilen imza cümlesini bir sefere mahsus olmak üzere üç kez söyleyerek sesli imzalarını oluşturmaları gerekiyor. Sesli imzalarını oluşturan kullanıcılar, sonraki aramalarında sistem tarafından otomatik olarak tanınıyor.
GVZ Voice Verification, Avea tarafından gerçekleştirilen Sesli İmza uygulaması kapsamında Avea müşteri hizmetlerinde kullanılıyor. Bu uygulama sayesinde, Avea müşteri hizmetlerini arayan müşteriler, güvenlik sorularıyla zaman kaybetmeden, kısa sürede güvenli işlemler gerçekleştirebiliyor.
Sestek dünyaya açılıyor
Avea Alternatif Kanallar ve Proje Yönetimi Departman Yöneticisi Gökhan Ayas şunları söyledi:"Avea Müşteri Hizmetleri'ni arayan müşterilerimizin güvenlik sorularıyla zaman kaybetmeden kısa zamanda güvenli işlemler gerçekleştirmeleri hedefiyle hayata geçirdiğimiz Sesli İmza uygulamasının teknolojik altyapısında Sestek tarafından geliştirilen GVZ Voice Verification yazılımını kullandık. %100 yerli sermayeye sahip, alanında uzman bir Ar-Ge firması olması, Sestek'i tercih etmemizde önemli rol oynadı. Sesli İmza uygulaması ile ilgili müşterilerimizden aldığımız olumlu geri dönüşler de tercihimizin doğruluğunu kanıtlıyor."
Sestek dünyaya açılıyor
Sestek CEO'su Prof. Dr. M. Levent Arslan, ses teknolojilerinin günlük hayatı kolaylaştırmak anlamında önemli yenilikler sunduğunu belirterek şu noktalara dikkat çekti: "Sestek olarak Türkçe ses teknolojileri alanında dünyanın en gelişmiş çözümlerini sunuyoruz. Geliştirdiğimiz teknolojilerle hem firmaların müşteri memnuniyeti oranlarını artırıyor, hem de çağrı merkezlerinin daha kapsamlı ve hızlı hizmet verebilmelerini sağlıyoruz. Biyometrik ses analiziyle çağrı merkezini arayan müşterileri sesinden tanıyan GVZ Voice Verification, müşterilerin güvenlik sorularıyla zaman kaybetmeden, kısa sürede güvenli işlemler gerçekleştirilmesine olanak tanıyarak müşteri memnuniyetine katkıda bulunuyor. Bu çözümü kullanan müşterilerimizden aldığımız olumlu geri dönüşler, GVZ Voice Verification ile ilgili hedef büyütmemize katkıda bulundu. Yurtdışına açılma hedefimiz doğrultusunda İngilizce versiyonunu geliştireceğimiz ürünler arasında GVZ Voice Verification da var."
Basın bülteninden derlenmiştir.