Audi, spor arabası R8 e-tron'un sürücüye ihtiyaç duymayan yeni sürümünü Çin'deki CES Asia'da sergiliyor.
Göz alıcı otomobil, otomatik sürüş için içerisinde bir lazer tarayıcının, video kameraların, ultrasonik ve radar sensörlerinin bulunduğu bir dizi sensörden faydalanıyor. Sensörlerden toplanan bilgiler, Audi'nin zFAS sürüş yardım sisteminde toplanıyor ve sistem, son olarak konsept otomobilin nasıl davranacağına karar veriyor.
R8 e-tron, 170 kW'lık bir çift elektrikli motora sahip ve 0km/saatten 100km/saat hıza 3,9 saniyede ulaşabiliyor. En yüksek hızı 250 km/saat olan otomobilin şarj süresi ise 2 saat. Pilin enerji yoğunluğunun 154Wh/kg olduğu söyleniyor - buradan pilin 600kg'dan çok daha ağır olduğunu çıkarmak mümkün.
Audi aslında sürücüsüz ve elektrikli araçlarla ilk kez karşımıza çıkmıyor, ancak ikisinin bir araya geldiği R8 e-tron'u göz ardı etmek zor.