Volkswagen Grubu yeni bir mobilite dönemine hazırlanıyor. Şirket, yapay zekanın gelecekte araçları şekillendireceğini ve sürüş deneyimini tamamen değiştireceğini düşünüyor.
VW Yönetim Kurulu Üyesi Oliver Blume, henüz kamuoyuna açıklanmasa da şirketin "yapay zeka temelli bir araç" için rotasının çoktan belirlenmiş olduğunu belirtiyor. Blume, kendi modellerindeki uygulamaya ek olarak, yazılım temelli araç (SDV) teknolojisini diğer üreticilerin kullanımına sunmayı da düşünüyor. VW halihazırda tamamen elektrikli araçlar için MEB platformunu Hindistan'dan Mahindra & Mahindra ve Ford Motor gibi şirketlerle paylaşmaya devam ediyor.
Audi CEO'su Gernot Doellner'in aktardığına göreyse şirketin geleceğe yönelik net bir vizyonu var: Audi, VW Grubu bünyesinde yazılım temelli araçların geliştirilmesinde merkezi bir rol oynayacak. Bu vizyonu gerçekleştirmek üzere Lorenz Fuehrlinger, SDV departmanında Audi'nin lider temsilcisi olarak atandı. Araç platformları konusunda uzman olan Fuehrlinger, daha önce Audi'nin tamamen elektrikli otomobilleri için kullanacağı SSP (Ölçeklenebilir Sistem Platformu) tabanının geliştirilmesinden sorumluydu.
VW Grubu yaptığı açıklamada, yazılım bölümü Cariad'ın satışlarının, yazılımlarının daha fazla araç modeline entegre edilmesi nedeniyle lisans sözleşmelerinde yaklaşık yüzde 30 artarak 1,1 milyar avroya ulaştığını duyurdu. Bununla birlikte Cariad, gelirinin iki katından daha fazla; 2,4 milyar avroluk bir zarar açıkladı. Bu zarar, gelecekteki yazılım mimarileri için yapılan yüksek ön ödemelerden kaynaklanıyor. Ödemelerin daha sonra bu teknolojiye sahip araçların piyasaya sürülmesiyle, lisans gelirleri sayesinde telafi edilmesi bekleniyor.