Audi, en popüler modellerinden birinde içten yanmalı motordan vazgeçerek A6 Sportback ve Avant’ı tamamen elektrikli modellere dönüştürdü. Alman marka, model isimlerinin ardına “e-tron”u ekledi ve bundan sonra egzoz borularına sahip olacak modellerinin tek sayılı modeller (A3, A5, A7 gibi) olacağına karar verdi.
Yeni isimlendirmenin yanı sıra, ilk kez 2021'de Şangay Otomobil Fuarı'nda tanıtılan orijinal konsepte sadık kalan ve sportif e-tron GT’den bazı unsurları taşıyan yeni bir görünüm de sunuluyor. Ancak bu unsurlar, sadece iyi bir görünüm vermekle kalmıyor ve başka avantajlar da sağlıyor. Audi’nin söylediğine göre yeni model, şu ana kadar ürettiği aerodinamik açıdan en verimli model olarak öne çıkıyor.
Bildirilene göre A6 Sportback’in sürtünme katsayısı 0,21 Cd iken, station benzeri A6 Avant’ın sürtünme katsayısı 0,24 Cd. Bu sayılar çok anlamlı gelmeyebilir, ancak görünene göre McLaren Speedtail ve Porsche Taycan ile benzer bir konumda bulunuyor.
Öndeki hava perdeleri, elektronik olarak çalıştırılan hava kanalı, aerodinamik alt gövde, çoklu spoiler ve hatta özel aerodinamik jant seçenekleri bu etkileyici kayganlığı sunuyor. Ayrıca aynaların yerini alan ince çubuklar da artık Audi’nin standart bir özelliği haline geldi. Tüm bu kazanımlar, batarya menzili üzerinde büyük bir etki yaratıyor. Audi, Sportback modelindeki 100kWh paketlerin 750 kilometre menzile ulaşabildiğini, daha büyük ve tartışmasız daha pratik olan Avant’ın ise 720 kilometre menzil sunabileceğini iddia ediyor.
Porsche ile paylaştığı yeni PPE platformunu kullanan yeni A6 e-tron, 270kW’a sabitlenmiş maksimum DC hızları ile daha hızlı şarj hızları için 800V elektrik mimarisini de barındırıyor.
Tuhaf bir şekilde Performans etiketi taşıyan standart otomobiller bile arkaya monteli bir motordan 362 bg güç sunarken güçlü S6, çift motor aracılığıyla dört tekerlekten çekişten ve toplam 543 bg gücüne sahip olacak ve 0-100kmph hıza 3,9 saniyede çıkabilecek.
Fiyatlandırma konusunda resmi bir açıklama bulunmasa da, satışa sunulduğunda 90.000 dolar civarında bir etikete sahip olması bekleniyor. Bu da BMW i5 ve Mercedes-Benz EQE ile direkt olarak rakip olacağı anlamına geliyor.