Microsoft'un yeni işletim sistemi, sosyal medyada nasıl yankı buldu? Brandwatch, Windows 10'a gelen tepkilerin nabzını tuttu - sonuç ise tepkilerin büyük oranda pozitif olduğunu gösteriyor.
Sosyal teknoloji firması, 7.000 çevrimiçi ve sosyal medya yazarını inceledikten sonra, Windows 10'un ne kadar sevildiğini belirlemek üzere bir odak grubu kurduklarını söylüyor. Firmanın ulaştığı sonuç, kısaca Windows 10'un çok sevildiği.
Toplamda 1,2 milyon kez bahsi geçen Windows 10'la ilgili 7.000 tepkiyi ölçen Brandwatch, işletim sisteminin çıkışının kısa süre ardından yüzde 92 olumlu tepki aldığını, yüzde 8 olumsuz tepki aldığını söylüyor. Bununla birlikte zaman geçtikçe negatif tepkinin arttığı, işletim sistemini beğenenlerin yüzde 80'e gerilediği, pek beğenmeyenlerin ise yüzde 20'ye yükseldiği görüldü. Kısacası firma, "giderek artan bir düşmanlık trendinin" gözlendiğini söylüyor.
Analiz, Windows 10'un yeni işlevlerine tek tek bakıyor. Burada Cortana'nın en çok beğenilen işlev olduğu, "konuşulma miktarının" da diğer tüm işlevleri aştığı gözleniyor. Edge ve başlat menüsü, Cortana'yı yakından takip ediyor. Olumuz olarak anılan işlevlerin başında başlat menüsü ve Edge alıyor.
Herhangi bir bilimsel değeri olmayan bu araştırma, Windows 10'un sadece ilk üç haftasında sosyal medyada aldığı tepkileri ölçüyor, sonuçlara bunu akılda bulundurarak bakmakta fayda var. Windows 10'un uzun dönemdeki etkisini ölçen araştırmalar, gelecekte farklı firmalar tarafından yapılabilir.