Logitech, değişen kullanım alışkanlıklarıyla ilgili olarak geliştirdiği ürünlerle hayatı kolaylaştırırken, çalışma hızının ve konforunun artması için çalışmalarına devam ediyor. Logitech Türkiye'nin Facebook üzerinden gerçekleştirdiği araştırmaya göre, kablosuz ürün kullanımının sadece hızı ve rahat kullanımıyla değil modern görünümüyle de tercih edildiği ortaya konuyor. Kablosuz ürün kullanan katılımcıların % 93'ü kablosuz ürünleri kablolu ürünlere göre daha modern olduğu için tercih ediyor. 12.000 Facebook kullanıcısının katıldığı araştırma, kullanıcıların kablolu ürünlerden kablosuz ürünlere geçişinin gerekçeleri hakkında önemli bilgiler içeriyor.
Araştırmanın verileri ile Logitech tarafından hazırlanan 'Kablosuz Özgürlük' infografiğine göre; Türkiye'de bir yılda satılan kablosuz klavyelerin tamamı çevre dostu Logitech Wirelss Solar Keyboard K750 ile çalışıyor olsa, Boğaziçi Köprüsü'nün 40 katına eşdeğer 63 kilometre uzunluktaki 12 bin 480 adet AA pil tasarrufu sağlanabilir.
Araştırma sonuçlarına göre;
· '3 yıl pil ömrü' özelliği, kullanıcıların kablosuz aksesuarları kullanmaya başlaması için ikna edici nedenler arasında yer alıyor. Bilgisayar kullanıcılarının % 80'i kablosuz ürünlerin en önemli özelliğinin 'uzun pil ömrü' olduğunu belirtiyor.
· Kullanıcılar, hareket özgürlüğü sağladığı için kablosuz ürünleri tercih ediyor. Ankete katılanların % 97'si kablosuz ürünlerin onları 'özgür kıldığını', % 96'sı ise 'evde ve seyahatte kolay taşınabilir' olmalarından dolayı kablosuz ürünleri tercih ettiğini belirtiyor.
· Erkeklerin % 93'ü kablosuz ürünleri kolay taşınabilir olduğu için tercih ederken, kadınların % 80'i müzik dinlerken kablolara takılmadan özgürce dans edebilmek için kablosuz kulaklığı tercih ediyor.
Kablosuz ürün kullananların masaları...
· Ankete göre kablosuz ürün kullananların masaları daha düzenli. Katılımcıların % 85'i kablosuz ürünlerin masadaki kablo dağınıklığını giderdiğini düşünüyor.
· Kadınlar erkeklere oranla masa düzenine daha çok önem veriyor (kadınlar % 87, erkekler % 84).
Bilgisayar kullanıcılarının çevre duyarlılığı konusundaki düşüncelerini de ortaya koyan araştırmaya göre, Türk kullanıcılar çevre konusunda oldukça bilinçli.
· 18-24 yaş arası kullanıcıların % 81'i kablosuz ürünlerin güneş enerjisi ile şarj edilmesinin çevre için iyi olduğunu belirtirken, 25-35 yaş aralığındaki kullanıcıların % 85'i ürünlerin güneş enerjisi ile şarj edilmesine önem veriyor.
· Kullanıcıların yaş aralığı arttıkça, ürünlerin güneş enerjisiyle şarj edilmesine duyulan ilgi de artıyor.
· Araştırmaya göre; kadınlar çevre konusunda daha duyarlı. Kadınların % 90'ı ve erkeklerin %83'ü güneş enerjisi ile çalışan ürünleri tercih ediyor.
Basın bülteninden derlenmiştir.