Aralık 2024 web tarayıcı kullanım oranları açıklandı

Statcounter, 2024 yılının son ayına ait tarayıcı kullanım oranlarını açıkladı. Yeni rapora göre Chrome, geçtiğimiz yılı da güç kazanarak kapattı. Peki ya diğerleri?

Aralık 2024 web tarayıcı kullanım oranları açıklandı

Yeni bir yıl ve yeni bir ay başlarken, Statcounter Aralık 2024 ayı için tarayıcı kullanım oranları raporunu yayınladı. Görünüşe göre mobil ve masaüstü platformlarında tarayıcı pazarının tartışmasız lideri olan Google Chrome, 2024’ün son ayında da pazar payını artırmayı başardı.

Google Chrome, 2025 yılını güçlü ve ulaşılması zor bir %66,88 pazar payıyla açıyor ve pazar payını bir ayda 0,5 puan, bir önceki yılın aynı dönemine (Aralık 2023) göre ise 1,65 puan artırıyor.

Bu muazzam pazar payı sayesinde, en yakın rakibi olan ve ikinci sırada yer alan Microsoft Edge ile arasında kapatılması neredeyse imkansız gözüken bir fark bulunuyor. Microsoft Edge, Aralık 2024’te pazar payını %12,87'den %13,21'e (+0,34 puan) çıkarmayı başararak yıllık bazda 2,31 puan büyüme kaydetti.

Windows ürünlerinde bulunmayan Apple’ın Safari’si de etkileyici bir şekilde üçüncü sırada yer alıyor. Statcounter’ın bildirdiğine göre, Safari şu anda masaüstü tarayıcı pazarının %8,49'unu elinde tutuyor (-0,64 puan). Firefox %6,14 (-0,3 puan) ile dördüncü sırada ve Opera %2,74 (-0,07 puan) ile beşinci sırada bulunuyor.

2024 Aralık ayı masaüstü tarayıcı kullanım oranları şu şekilde:

  • Google Chrome: %66,88 (+0,5 puan)
  • Microsoft Edge: %13,21 (+0,34 puan)
  • Apple Safari: %8,49 (-0,64 puan)
  • Mozilla Firefox: %6,14 (-0,3 puan)
  • Opera: 2.74% (-0.07 puan)

Ancak Google’ın tarayıcı ve arama pazarındaki baskın konumu, ABD Adalet Bakanlığı’nın kısa bir süre önce şirketin tarayıcısını devretmesini ve hatta rakiplerine satmasını talep eden bir mahkeme başvurusunda bulunmasına sebep oldu. Böyle bir değişikliğin pazara daha fazla seçenek ve daha fazla yenilik getirebileceği yönünde argümanlar olsa da Google, 2008’de piyasaya sürülen ve eleştirmenlerce beğenilen tarayıcının satılmasının Amerika’nın teknoloji liderliğine zarar vereceğini ve kullanıcıları ve verilerini riske atacağını iddia ediyor.

Microsoft Edge de, tarayıcı olarak çok daha düşük bir paya sahip olmasına rağmen Windows’un baskın konumu ve Microsoft’un pazarlama stratejileri sebebiyle özellikle Avrupa Birliği’nde inceleme ve eleştirilerin hedefi oluyor.