Geçtiğimiz yıl, ucuz bir ekran yenilemesi arayan iPhone sahiplerinin telefonu kullanılamaz hale getiren Error 53 mesajı ile karşılaşmaları ardından Apple, bunun kullanıcıları potansiyel olarak kötü amaçlı Touch ID algılayıcılarından korumak için geliştirilen bir yöntem olduğunu söylemişti.
Bir süre sonra yayımlanan bir iOS yaması bu sorunu ortadan kaldırmıştı ancak bazı tüketici hakları grupları, Apple'ın şeffaflığının yeterli olmadığını düşünüyorlar. Bu hafta, Avustralya'dan Australian Competition and Consumer Commission'ın yaptığı duyuruya göre Apple'a karşı Avustralya kanunlarına göre "tüketici hakları hakkında yanlış, yanıltıcı veya kandırıcı açıklama" yaptığı için dava açacak.
Yapılan açıklamaya göre ACCC, Error 53 raporlarını inceleyerek Apple'ın daha önce üçüncü parti tamirciler tarafından işlem gören cihazları kontrol etmeyi – kendilerine gelen sorun daha önceki tamir ile ilgili olmasa da – rutin olarak reddettiğini buldu. Başka bir deyiş ile, Avustralya kanunlarına göre Apple'ın, daha önce küçük bir mağazada ekranı tamir edildiği için iPhone'ların gelecek tamirlerini geçersiz sayma seçeneği bulunmuyor.
ABD'de ise en azından beş eyalet, "tamir etme hakkı" belgeleri ile küçük işletmelerin ve üçüncü parti tamir hizmeti sunan yerlerin resmi tamir kılavuzları ve yedek parça almalarına imkan tanımış durumda. ABD'de giderek büyüyen "tamir hakkı izni" akımı ve ACCC'nin yeni davası, Apple'ın daha önce kapalı kapılar arkasında yer alan tamir salonuna misafirlerin zorla girecekleri anlamını taşıyabilir...