The New York Times'ın bir haberine göre, Apple'ın karma gerçeklik başlığının beklenen tanıtım tarihine sadece aylar kalmış olmasına rağmen, bazı çalışanlar cihazın henüz hazır olduğunu düşünmüyor gibi görünüyor. Bazı çalışanların şüpheleri nedeniyle projeden ayrıldığı bildirilirken, diğerleri, özellikle 3.000 dolarlık fiyatı nedeniyle başarı potansiyelinden şüpheli gözüküyor.
Apple'ın başlığı Haziran ayındaki WWDC etkinliğinde tanıtması bekleniyor. Bloomberg'den Mark Gurman'ın söylediğine göre, Apple kısa süre önce California'daki Steve Jobs Theatre'da, “halka açık bir tanıtımın yaklaştığını öneren bir şekilde” Apple'ın en iyi 100 yöneticisinin önünde cihazı sergiledi.
Ancak Times, “gösterişli” sunumun arkasında, karma gerçeklik başlığının geleceği hakkında bazı şirket içi karışıklıkların olduğunu iddia ediyor. Bir şirket tamamen yeni bir ürün kategorisine adım atarken şirket içi karışıklıkların yaşanması oldukça normal görünse de, Times bu sefer işlerin farklı olduğunu söylüyor.
Times, “Bazı şirket içi şüpheciler, yeni cihazın sorun arayışında bir çözüm olup olmadığını sorguladılar” diye yazıyor ve devam ediyor: “Dijital şarkıları insanların cebine sokan iPod'un ve bir müzik çalar ile telefonun yeteneklerini birleştiren iPhone'un aksine, başlık, aynı netlikle yönlendirilmedi.”
Times, bu karışıklığın bir kısmının, 2019'da Jony Ive ile başlayan ve ardından geçen yıl halefi Evans Hankey'nin ayrılmasıyla devam eden ürün tasarım ekibindeki bir dizi yönetici ayrılığından kaynaklandığını belirtiyor. Apple, o zamandan beri yeni bir endüstriyel tasarım başkanı belirlemedi ve bildirilene göre mühendis Mike Rockwell başlığın geliştirilmesinden sorumlu olarak atandı.
Times’ın belirttiğine göre, bu şüpheler, aynı zamanda başlığın yayımının ertelenip ertelenmeyeceği sorularını gündeme getirmiş durumda.