Apple son zamanlarda ailemizle, sevdiklerimizle bir arada olduğumuz bizim için önemli anları teknoloji ile birleştiren başarılı reklamlara imza attı.
Apple Watch reklamları da bu şablona uygun olarak, saatin nabzınızı ölçen, sabah sporu için sizi uyandıran, yeri geldiğinde bisiklet kiralamanıza dahi yardımcı olan, adeta özel fitness asistanınızmış gibi konumlandırıldığı küçük kliplerden oluşuyordu. Apple Watch reklamları aletin kullanışlılığına odaklanırken, son iPhone reklamları ise ilginç bir şekilde son derece genel kurgulanmış, adeta iPhone'u tanımayan bir nesile "iPhone diye bir şey var" diyor.
YouTube'a bugün yüklenen "Muhteşem Uygulamalar" (orijinali "Amazing Apps") isimli son reklam filminde App Store'daki uygulama sayısına odaklanılmış. Arka ses "Bu bir iPhone ve yanında bir buçuk milyondan fazla uygulaması var." diyor. Evet, gerçekten bu çok etkileyici bir rakam ama Google Play Store'daki uygulama sayısından farklı olduğunu söyleyemeyiz.
Ayrıca bu uygulamalara iPad ya da Mac ile de ulaşmak mümkünse, neden bir iPhone'a ihtiyaç duyalım? 1 milyon uygulamaya gerçekten ihtiyacımızın olup olmadığı ise ayrı bir konu. Elbette iPhone'un ne olduğu anlatarak bir iPhone satmaya çalışan bir reklamda sanırız "uygulamanın" da ne olduğunun anlatması gerekiyor
Apple, reklamı iPhone uygulamalarının ne kadar şaşırtıcı ve muhteşem olduğunun altını çizerek bitiriyor. "Bir telefonun bunu yapabileceğini kim bilebilirdi ki?" 2015 yılında bunun cevabı şüphesiz, "herkes". Evet belki 2007'de telefonlarımız gökyüzündeki yıldızları tarayabildiğinde ya da maillerimize ulaşmamızı sağlayabildiğinde şaşırmıştık. Ama bugün daha çok cebimizin yapamadıklarına şaşırıyoruz.