MacRumors'un anonim kaynaklara dayandırdığı haberine göre Apple, yakında X, YouTube ve Apple Destek Topluluğu çevrimiçi forumları üzerinden müşterilere destek vermeyi bırakacak.
Apple'ın bu yıl içinde Apple Destek Topluluğu için ücretli topluluk uzmanı rolü de dahil olmak üzere sosyal medya destek danışmanı rollerinden vazgeçmeyi planladığı bildiriliyor. Bu durumdan 150'den fazla çalışan etkilenecek, ancak MacRumors Apple'ın bu çalışanlara telefon tabanlı bir destek rolüne geçme fırsatı sunacağını söylüyor.
Değişikliklerin 1 Ekim'de yürürlüğe girmesi bekleniyor. O tarihten itibaren X kullanıcıları, yardım için kendilerini başka bir yere yönlendiren otomatik mesajlar alacak. Apple ayrıca, Apple Destek kanalındaki YouTube videolarının yorumlar bölümünde müşterilere yardım sunmayı da durduracak.
Apple'ın bu rolleri neden ortadan kaldırdığı belli değil. Teknoloji devinin, özellikle X'in Mart ayında API fiyatlarını artırması ve böylece sosyal medya yönetim araçlarının maliyetini potansiyel olarak yükseltmesinin ardından maliyetleri düşürmeye çalışıyor olması mümkün. Ayrıca bu platformlar müşterilere teknik yardım sunmanın en verimli yolu da olmayabilir.
Her iki durumda da şirket, sosyal medya üzerinden sunduğu desteği azaltan tek teknoloji şirketi değil. Geçtiğimiz yıl Sony de on yılı aşkın bir süredir platform üzerinden destek veren Netflix gibi, o zamanlar Twitter olarak adlandırılan hizmet üzerinden bire bir PlayStation müşteri desteği sunmayı bıraktı. Sony'nin bu hamleyi neden yaptığı net değil, ancak Netflix müşterileri şirkete ait platformları daha fazla kullanmaya yönlendirmeye çalıştığını söyledi.