Apple'dan neden Safari kullanmanız gerektiğine dair yeni reklam

Apple, kullanıcılarının Google veya Microsoft tarayıcılarına geçmesini engellemek için Safari kullanmayı teşvik eden bir reklam filmi yayınladı. İşte o reklamın detayları.

Apple'dan neden Safari kullanmanız gerektiğine dair yeni reklam

Apple kendi tarayıcısı Safari'nin, Google ve Microsoft'la yaptığı rekabette kan kaybetmemesi için yeni bir hamle yaparak, Apple ekosistemindeki kullanıcıları Safari'yi terk etmemeleri için ikna etmeye çalışan bir reklam yayınladı.

Küresel reklam kampanyasında Apple, Safari tarayıcısının gizlilik özelliklerini öne çıkardı ve diğer tarayıcılardan daha güvenli ve saldırılara karşı korunaklı olduğunu iddia etti.

Google Chrome Apple kullanıcıları arasında şu anda en popüler tarayıcı olsa da Apple, kendi ekosistemindeki kullanıcıların özbeöz Apple tarayıcısı olan Safari'nin avantajlarından haberdar olmasını istiyor. Yaklaşık iki dakikalık bu reklamda Apple, güvenlik kameralarına dönüşmüş sinir bozucu kuşları ve yarasaları gösteriyor.

Akıllı telefon kullanıcıları Android akıllı telefonlarıyla internette gezinirken bu kuşlar kullanıcıların etraflarında dolaşıyorlar. İnsanlar koşarak, bağırarak ya da telefonlarını saklayarak ne pahasına olursa olsun bu gözetlemeden kaçınmaya çalışıyor.

İşte o reklam

Safari'nin yeni reklamının eğlenceli ve etkileyici bir film olduğu doğru ama gerçekte durum tam anlamıyla böyle mi, o da tartışılır. Google, Android sistemi için son yıllarda güvenlik önlemlerini çok arttırdı ve kullanıcıların uygulamalara verdikleri izinler konusunda bilinçlenmelerini sağlayan ciddi uyarılar da yayınlamaya başladı.

Bilinçli bir kullanıcının, Android sisteminde takip edilmesi artık eskisi kadar kolay değil. Oysa, Apple'ın da tüketicilere karşı çok "güvenilir" davranmadığını biliyoruz. Şirket geçmişte, sattığı telefonları 2 senede eskisin de telefonları kullanamaz duruma gelsin ve insanlar yeni telefon almaya mecbur kalsınlar diye telefonun pilini ve işlemcisini 2 sene dolduğunda kasten yavaşlatıyordu. Apple, bu dolandırıcılığı yaptığını bizzat CEO'sunun ağzından itiraf edip özür dilemişti. Böyle bir şirkete güvenip mahrem verileri teslim etmek de hiç kolay değil.