iPod ve iPhone'un yaratıcısı Kaliforniya kökenli Apple, ürünlerine olan ilginin azaldığına dair raporlara rağmen dünyanın en değerli markaları listesindeki birinciliğini kimseye kaptırmıyor. Microsoft ve Google gibi rakiplerini bir kez daha geride bırakmayı başaran Apple, BrandZ'nin 2013 yılı için hazırladığı dünyanın en değerli markaları listesine 185.1 milyar dolarlık bir değerle birinci sıradan girdi. İkinci sırada yer alan Google'a biçilen değer ise 113,6 milyar dolar olurken, aradaki kaydadeğer fark, Apple'ın marka gücü ve sadık kullanıcı kitlesi ile açıklanıyor. Google'ı az bir farkla IBM'in takip ettiği listede McDonald's dördüncü Coca-Cola ise beşinci sırada yer alıyor. Microsoft, aynı listede kendine ancak yedinci sırada yer bulabilmiş.
Apple'ın yüksek marka değerinin ortaya konduğu tek sıralama BrandZ'ye ait değil. Benzer listeler hazırlayan Superbrands listesinde de Apple ilk sırada yer alırken, uluslararası piyasa araştırma kuruluşu Interbrand listesinde ise şirket, Coca-Cola'nın ardından ikinci sırada yer alıyor.