Apple, içinde yeni M4 işlemcisi bulunan iPad'lerini henüz tanıttı. Yapay zeka uygulamalarını kullanıcısının emrine verecek bu güçlü tabletlerin dijital dünyada büyük etki yaratacakları kesin. Ancak tabletlerden önce reklamı gündem olmayı başardı.
Yeni iPad Pro reklamı, internette çok popüler olan "press altında eşya ezme" videolarına bir gönderme içeriyor. Dev press'in içine piyano, gitar, kitap, fotoğraf makineleri, resim/boya malzemeleri, oyuncaklar ve diğer başka günlük eşyaları yerleştiren Apple, makineyle tüm bu eşyaları eziyor, eziyor, eziyor ve sonunda ağzı kapanan press'i bir açtıklarında, içeride sadece iPad Pro kaldığını görüyoruz.
Apple, tüm o ezilen eşyaların yerine artık iPad Pro'nun yeterli olduğunu anlatmak istiyor ama büyük bir tepki ile karşılaşmaktan kurtulamadı. Ve şirket, Perşembe günü, reklam filmi nedeniyle özür diledi.
Ad Age'e “hedefi ıskaladığını” söyleyen Apple, reklam filminin Steve Jobs'un ve genel olarak şirketin savunduğunu iddia ettiği değerlerle çeliştiğini düşünen insanlardan özür diledi.
Peki reklamın bu kadar tepki çekmesinin sebebi neydi?
Reklam filmine tepki gösterenler, M4 işlemcisiyle hız kazanacak yapay zeka devriminin sonunda artık müzisyenlere, yazarlara, ressamlara, fotoğrafçılara, başka pek çok uzmana gerek kalmayacağı ve her işi yapay zekanın yaptığı bir dönemin başlayacağı şeklinde bir mesajın kabul edilemez olduğunu söylüyor.
Yani bu reklamda ezilenler sadece bazı eskimiş eşyalar olmayabilir, aslında o eşyaların temsil ettiği meslekler de çok ağır bir baskı altında kalacak ve insanlar mesleklerini bırakmak zorunda kalacaklar.
Apple'ın reklamına bu gözle bakanların canı çok sıkıldı ve artık yapay zeka işlerimizi elimizden alacak mı tartışmalarının en sert şekliyle yaşanacağı dönem de açılıyor. Hepimize geçmiş olsun...