Apple, henüz akıllı saati Watch'un satış rakamları hakkında bir açıklama yapmış değil. Ancak gelen bağımsız araştırma sonuçları, beklenenden daha iyi rakamları ortaya koyuyor.
IDC'nin söylediğine göre Apple, 2015 yılının ikinci çeyreğinde piyasaya 3.6 milyon adet Apple Watch sürdü. Bu da Apple'ı, aynı dönemde 4.4 milyon adet kol bandını piyasaya süren Fitbit'in ardından, en büyük ikinci giyilebilir üreticisi konumuna taşımak için yeterli.
Bugüne kadar yapılan tahminler, ortaya çok farklı senaryolar koyuyordu. Çoğu tahmin Watch'un beklenen ilgiyi görmediğini söylerken, bazı tahminler ise Apple'ın, Watch ile piyasanın yüzde 75'ini ele geçirdiği yönündeydi. Ancak IDC'nin araştırması, durumun her iki senaryoya da uymadığını kanıtlıyor.
IDC, giyilebilir pazarının üçüncü basamağında ise Çinli Xiaomi'nin oturduğunu söylüyor. 2015 yılının ikinci çeyreğinde piyasaya 3.1 milyon adet ürün sokan Xiaomi, sadece cep telefonlarında değil, giyilebilir teknoloji pazarında da söz sahibi olduğunu böylece kanıtlıyor.
Listenin dördüncü ve beşinci basamaklarında ise, Garmin ve Samsung'u görüyoruz.