Apple ve Samsung, ABD'nin akıllı telefon pazarına hükmetmeye devam ediyorlar. Son verilere göre Eylül çeyreğinin göze çarpan firması ise LG.
Comscore'un Eylül 2015 verileri, Apple ve Samsung'un yüzde 0,5'luk pazar paylarını LG'ye bıraktığını gösteriyor. Tablo, Apple'ın Eylül 2014'te çıkan iPhone 6'yla yükseldiğini ancak bu yükselişin yerini durağan bir çizgiye bıraktığını gösteriyor. Apple ve Samsung'un elinden kaçırdığı pazar paylarını toplayan LG'nin yüzde 1,1'lik yükselişiyle Android'in toplam pazar payı da yıldan-yıla büyümüş görünüyor. Comscore'a göre Android'in geçen seneki yüzde 52,1'lik pazar payı, bu sene yüzde 52,3'e yükseldi. iOS'un kullanım oranı ise biraz geriledi ve yüzde 43,6'te kaldı.
Eylül 14 | Temmuz 15 | Eylül 15 | |
---|---|---|---|
Apple | 41.7% | 44.1% | 43.6% |
Samsung | 29.0% | 28.1% | 27.6% |
LG | 6.9% | 8.3% | 9.4% |
Motorola | 5.4% | 4.9% | 4.8% |
HTC | 4.4% | 3.4% | 3.3% |
Telefonlarda en çok yüklenen uygulamalardan Google'ın uygulamalarını çıkarttığımıza, Facebook ve Apple uygulamalarının listeye hükmettiğini görüyoruz.
En çok yüklenen 15 uygulama (Comscore'a göre) | Erişim | |
---|---|---|
1 | 76.2% | |
2 | YouTube | 61.0% |
3 | Facebook Messenger | 60.9% |
4 | Google Play | 52.2% |
5 | Google Search | 51.2% |
6 | Google Maps | 49.8% |
7 | Gmail | 42.8% |
8 | Pandora Radio | 42.6% |
9 | 38.6% | |
10 | Yahoo Stocks | 32.2% |
11 | Apple Music | 32.1% |
12 | Apple Maps | 29.3% |
13 | Amazon Mobile | 27.6% |
14 | 25.2% | |
15 | Google Drive | 24.4% |
Google'ın Android'e dilediğince eklediği uygulamalar, listeyi elbette etkilemiş görünüyor. Görünen o ki Apple'ın da telefonunu uygulamayla doldurup satması gerekiyor(!).