Pazartesi günü Elon Musk, Apple'ı Twitter'daki reklamlarını dondurmakla suçlamış, bunun "Amerika'da ifade özgürlüğünden nefret etmeleri" nedeniyle yaşandığını söylemiş ve adeta bir kavga çıkarmıştı. Bir dijital reklam analitiği şirketi olan Pathmatics'in verilerine göreyse, Apple aynı gün Twitter reklamlarına 84.615 dolar harcadığı ortaya çıktı. Ondan önceki günse Apple, Twitter reklamları için tam 104.867 dolar harcamıştı.
Veriler, Musk'ın iPhone üreticisinin Twitter'da reklam vermeyi "çoğunlukla durdurduğu" iddiasıyla çelişiyor. Pathmatics'in araştırmasına göre, Apple'ın Twitter reklam satın almaları aslında Ekim'den Kasım'a arttı. Veriler, Apple'ın Twitter reklam harcamalarının tipik satın alımlarından çok değişmediğini gösteriyor. Rakam, yaz boyunca temmuzda 2 milyon dolar ve ağustosta 3,3 milyon dolardı. Pathmatics'in raporuna göre, Ocak 2021 ile Eylül 2022 arasında Apple, Twitter reklamlarına ayda ortalama 1.473.390 dolar harcadı.
Apple 2022'nin ilk çeyreğinde Twitter'ın en iyi reklam vereniydi ve şirketin tüm gelirinin %4'ünü yaratıyordu. Son zamanlarda harcamayı düşürmüş olsa da, yine de ayda 1 milyon dolarlık bir reklam veren, Twitter için bir nimet demek ve bu durum Musk’ın “Apple reklam vermeyi durdurdu” iddiaları ile tamamen çelişiyor.
Twitter ve Apple bu konuda herhangi bir resmi açıklama yapmadı. Bilindiği gibi, Musk Twitter’ı devraldıktan sonra basın iletişim departmanını kapatmıştı.