Apple, iki gün önce San Jose'da yıllık WWDC etkinliğini gerçekleştirdi ve farklı platformlardaki işletim sistemlerinin ne yönde ilerleyeceğine dair kullanıcılarını aydınlattı. Ayrıca sıradaki donanımlar konusunda da açıklama yaptı ve 10.5 inç iPad Pro ile HomePod hoparlörleri duyurdu. Yazılım ve donanım duyuruları en heyecanlı olanlarıydı, ama Apple ayrıca kendi büyümesi hakkında da konuştu, özellikle müzik akış hizmeti Apple Music hakkında.
Firma, 27 milyon ücretli üyeye ulaştığını açıkladı. Bu oldukça etkileyici bir rakam, çünkü firma daha birkaç ay önce yeni 20 milyona ulaştığını söylemişti. Apple'ın üyeleri stabil bir şekilde artmaya devam ediyor ancak rakibi Spotify'ın son açıklamasına göre 50 milyon üyesi var. Bununla birlikte sunulan hizmetler arasında kritik bir fark var. Apple ücretsiz ve reklamlı hizmet sunmuyor, ücretsiz üç aylık deneme sonunda üyeleri satın almaya ikna etmek zorunda.
Ufukta HomePod görünürken, Apple AirPlay 2 ile müzik akış hizmetini güçlendirmeye çalışıyor ve yeni MusicKit API ile geliştiricilere daha fazla güç veriyor. Siri entegrasyonu ve Apple Music platformunun gelişmesiyle, firma HomePod'ın büyük başarı elde etmesini umuyor.