Apple'ın duyurduğu iAd ile ilgili haberimizi sizlerle paylaşmıştık.
Apple iAd mobil reklam platformunu duyurduktan sonra Google'ın mobil reklam piyasasındaki yerine göz dikmişti. Ama Apple bununla da kalmıyor, ayrıca mobil Safari tarayıcısındaki arama özelliğinden Google referansını da kaldırıyor.
iPhone OS 4.0'daki güncellenmiş Safari uygulamasında, arama tuşunun üstünde "Google" yerine "arama" yazıyor. Ancak aramayı yaparken halen Google'ın arama motorunu kullanılıyor. Buradaki olayın önemi iki önemli dedikoduyla açıklanabilir.
Birincisi Bing'in iPhone, iPod touch ve iPad'de varsayılan arama motoru olarak Google'ın yerine geçebilecek olması. İkincisi ise Apple'ın, Google'ın bazı analitik verilere ulaşıp telefon ve uyguluma piyasasında avantaj kazanmasını engellemek için, kendi arama motorunu kurması.